انتشار دانشنامه امام رضا (ع)

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین و انتشار دانشنامه امام رضا (ع) در آینده نزدیک خبر داد و از پژوهشگران اسلامی و فرهنگی خواست با ارسال آثار خود در غنای این دانشنامه نقش آفرین باشند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی امروز در مراسم پایانی «جشنواره سروده های بومی شهرستان های استان خراسان رضوی» با بیان مطلب فوق، افزود: سرود ملی موجب همبستگی و احساس غرور ملی در سطوح داخلی و بین المللی می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: اقدامات ارزشمندی از این دست، راهکار موثری برای مقابله با فرهنگ بیگانه و تهاجم فرهنگی دشمنان است. اقدام مهم و ابتکاری این استان برای تولید سرودهای بومی می تواند الگوی بسیار خوبی برای سایر شهرستان های کشور باشد.

وی افزود: تولید سرودهای بومی شهرستان ها در ایجاد احساس سرور، شادابی و خودباوری در مردم و از جمله جوان ها بسیار موثر است.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این قبیل اقدام های فرهنگی ارزشمند، راهکار موثری برای مقابله با فرهنگ بیگانه و تهاجم فرهنگی دشمنان است.

عضو کابینه دولت دهم تصریح کرد: باید ظرفیت های فرهنگی بخش ها و مناطق مختلف کشور  ساماندهی و جهت دهی شود.

حسینی اظهارداشت: استان خراسان از پیشینه تاریخی و ظرفیت های بسیاری در زمینه های فرهنگی، شعر، ادب و آثار تاریخی در کشور برخوردار است.

وی یادآور شد: مستند ۹۰ قسمتی «خراسان، دیار آفتاب» تولید شده و از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تولید سروده‌های بومی شهرستان های کشور در کنار جشنواره بین المللی امام رضا (ع) یکی از اقدام های مهم فرهنگی است که باید با اهتمام مسوولان و متولیان ذیربط تولید و گسترش یابند.

وی گفت: دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) امسال علاوه بر استان های مختلف کشور در ۷۵ نقطه دنیا برگزار می شود.

حسینی خاطرنشان کرد: یکی از روزهای دهه کرامت سالجاری به تکریم امام زادگان در کشور اختصاص یافته است.

در ادامه این مراسم با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از نفرات برتر تولید سروده های بومی شهرستان های استان خراسان رضوی با اهدای لوح و جوایز قدردانی شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.