انتشار مجموعه ۵ و ۶ آوازهای ادیب خوانساری

۳۱فروردین۱۳،

موسیقی > محصولات
مجموعه ۵ و ۶ آوازهای ادیب خوانساری که شامل ضبط‌های خانگی این استاد و مدرس نامی آواز با نوازندگانی چون استاد حسن کسایی و ابوالحسن خان صبا است از سوی موسسه فرهنگی هنری آوای هنر و اندیشه انتشار یافت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی انجمن موسیقی ایران، این مجموعه شامل سی دی شماره پنج و شماره ۶ از مجموعه آثار ادیب خوانساری محسوب می‌شود که در سال‌های ۱۳۳۵ و ۱۳۳۶ به صورت ضبط خانگی ضبط شده است.

سی دی شماره پنج این مجموعه شامل سه اجرای خصوصی با همراهی«نی» حسن کسایی است که در«ماهور»، «همایون مثنوی» و «مثنوی شور» اجرا شده است.

 سی دی شماره ۶ این مجموعه نیز از چهار اجرا تشکیل شده که اجرای اول آن در آواز افشاری و با همراهی صبا (سه تار)، حسن کسایی (نی) و حسین تهرانی (تنبک)، اجرای دوم در آواز بیات ترک و با همراهی مشیر معظم افشار (سه تار)، اجرای سوم در آواز بیات اصفهان و با همراهی ارسلان درگاهی (سه تار) و اجرای چهارم در دستگاه شور با همراهی ارسلان درگاهی (سه تار) ضبط شده است.

در مقدمه روی جلد این آلبوم نیز آمده است: این آثار عمدتا از روی ریل‌های دستگاه‌های ضبط قدیمی استخراج شده و با توجه به گذشت حدود شصت سال از تاریخ ضبط آنها و روش‌های نامناسب ضبط خانگی در آن ایام دارای کیفیت نامناسب نبوده است. با این حال برای حفظ صدای اصلی آواز و سازها از پالایش بیش از حد اجتناب شده است.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.