انتشار گزارش مالی اپل، رکوردی برای این شرکت

ممتازنیوز:

شرکت اپل نتایج مالی سه ماهه اول خود را منتشر کرد، نتایجی که همچنان نشان دهنده قدرت این شرکت است. آنها در این دوره به رکورد خیره کننده ای در بخش درآمد دست یافتند. درآمد آنها در این دوره مبلغی معادل ۵۴.۵ میلیارد دلار بوده است. سود کسب شده توسط آنها نیز حدود ۱۳.۱ میلیارد دلار می باشد که رقم قابل توجهی است.

سال گذشته این شرکت درآمدی ۴۶.۳ میلیارد دلاری و سودی برابر با ۱۳.۱ میلیارد دلار در همین دوره مالی داشته است (سه ماهه اول) . بازده ناخالص  (Gross margin) در این دوره ۳۸.۶ درصد است که البته نسبت به دوره مشابه آن در سال قبل مقداری کاهش داشته است. یکی از دلائل آن احتمالا عرضه آیپد مینی با قیمت نسبتا پایین آن می باشد. بد نیست بدانید که ۶۱ درصد از درآمد اپل در این دوره از فروش های بین المللی آنها کسب شده است.

شرکت اپل در این دوره ۴۷.۸ میلیون اسمارت فون آیفون بفروش رسانده که رکوردی در این زمینه به حساب می آید، در مقایسه با سال گذشته، آنها در همین دوره تعداد ۳۷ میلیون اسمارت فون بفروش رسانده بودند. آیپد نیز در این دوره فروشی ۲۲.۹ میلیون عددی داشته است، در حالیکه در سال گذشته و در همین دوره آنها ۱۵.۴ میلیون آیپد بفروش رسانده بودند. تعداد فروش آیپد در این دوره هم یک رکورد برای اپل می باشد.

برای سه ماهه دوم، اپل اعلام کرده است که آنها احتمالا درآمدی مابین ۴۱ و ۴۳ میلیارد دلار خواهند داشت. در این دوره سه ماهه (اول) اپل حدود ۷۵ میلیون عدد از دستگاههای مختلف iOS را بفروش رسانده است. نظر شما در مورد عملکرد اپل چیست؟

phonearena


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.