انتشار گزینشی سخنان مرسی از سوی رسانه های خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر،شبکه الجزیره در گزارشی از مراسم افتتاح اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران نوشت:محمد مرسی در سخنان خود نظام سوریه را رژیمی سرکوبگر وفاقد مشروعیت توصیف کرد .

شبکه ” بی بی سی” عربی ضمن نقل بخش هائی از مراسم افتتاح نشست سران به سخنان مرسی اشاره کرد وبه نقل از رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که گروه های معارض سوریه باید وحدت خود را در برابر رژیم سوریه حفظ کنند.

این رسانه بدون اشاره به منبع خود افزود :هیات سوری در اعتراض به سخنان مرسی تالار سخنرانی را ترک کرد.
بی بی سی عربی در بخش دیگری از گزارش خود از شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران گفت: آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران اعلام کرد که شعار ما این است: انرژی هسته ای برای همه اماسلاح هسته ای برای هیچکس.

شبکه فرانس ۲۴ عربی نیز سخنان محمد مرسی علیه نظام سوریه را در صدر اخبار خود قرار داده واعلام کرد محمد مرسی در نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران گفت : همبستگی با مردم سوریه در برابر رژیم سرکوبگر دمشق یک واجب اخلاقی است.

شبکه العربیه نیز بصورت گزینشی وبدون اشاره به سخنان محمد مرسی در باره حق ملت فلسطین در داشتن یک دولت مستقل اعلام کرد: مرسی نظام سوریه را فاقد مشروعیت بین المللی دانست .

این شبکه به سخنان آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ومحمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد وافزود :رهبر ایران ورئیس جمهوری این کشور در سخنان خود کوچکترین اشاره ای به اوضاع سوریه نکردند اما آیت الله خامنه ای تاکید کرده است که هیچکس به بهانه بر قراری دموکراسی حق دخالت در مسائل داخلی سایر کشورها را ندارد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.