انتشار ۱۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سایپا در بورس

شنبه ۲۱ مرداد – ۰۴:۴۴:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فردا انجام می شود؛

بزرگنمایی:  

  شرکت خودروسازی سایپا به دنبال تکمیل روش های تأمین بلند مدت خود، انتشار اوراق مرابحه و اوراق صکوک را در دست بررسی و تهیه دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، حسن امیری معاون مالی و اقتصادی سایپا در این خصوص اظهار داشت: طرح اوراق مشارکت بخشی از امکانات زیرساختی را برای توسعه و تکمیل طرح سایپا کاشان و تأمین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز این شرکت فراهم خواهد ساخت و سایپا با اتکاء به روش های تأمین بلند مدت در نظر دارد تا در آینده ای نزدیک اوراق مرابحه و صکوک را در بازار سرمایه منتشر کند.
وی ادامه داد: با آغاز ساعت معاملاتی فردا، ۱۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با نرخ سود علی الحساب ۲۰ درصد در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود که ضامن آن بانک پارسیان، عامل عرضه، کارگزاری بانک پارسیان و متعهد پذیره نویسی و بازارگردان شرکت سرمایه گذاری لوتوس پارسیان خواهد بود.
وی افزود: مهلت عرضه این اوراق از تاریخ ۲۲ مرداد ماه به مدت ۶ روز کاری خواهد بود و پیش بینی می شود شاهد استقبال مناسبی از سوی سرمایه گذاران باشیم.
امیری در ادامه تصریح کرد: دو امتیاز برجسته این اوراق معافیت مالی و پرداخت سود روز شمار آن خواهد بود و ما بسیار خرسندیم که با اتکا به بازار سرمایه کشور می توانیم تأمین مالی سایپا را به روش بلند مدت و از طریق قطب اقتصادی کشور انجام دهیم .
معاون مالی و اقتصادی ساپیا در خصوص طرح آتی این شرکت برای انتشار اوراق مرابحه و اوراق صکوک اعلام داشت: برای انتشار اوراق صکوک طرحی داریم که ۹۰ درصد آن تکمیل شده است و در نظر داریم با کمک شرکت تأمین سرمایه ملت در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق صکوک منتشر می کنیم.
امیری در خصوص اوراق مرابحه نیز گفت: دو طرح انتشار اوراق مرابحه داریم که طرح نخست، در حدود ۲۵۰ میلیارد تومان و طرح دوم در حدود ۱۳۰ میلیارد تومان خواهد بود.
معاون مالی و اقتصادی سایپا در راستای همکاری با بازار سرمایه کشور بیان داشت: با انتشار اوراق مشارکت در ۲۲ مرداد ماه، مفتخریم که سایپا در حدود ۷۸۰ میلیارد تومان اوراق را از طریق بازار سرمایه کشور منتشر کرده است.
وی اشاره داشت: در شرکت های تابعه نیز طرح انتشار اوراق مرابحه و اوراق صکوک را در نظر داریم که مبلغ آن در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود .
امیری یکی از مشکلات پیش رو برای انتشار اوراق مزبور را زمان بر بودن این مراحل دانست و اعلام کرد: تشکیل ارکان اوراق مزبور مراحلی پیچیده و زمان بر دارد و یکی از مهم ترین مشکلات آن انتخاب ضامن است.
وی با اشاره به توقف در عرضه سهام سایپا کاشان در فرابورس اعلام کرد: در نظر داریم در موقعیت های آتی سهام سایپا کاشان را در فرابورس عرضه کنیم و در انتظار موقعیتی استثنایی هستیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۱۱۶۴۴۰۴۳۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.