انتظاری: آماده همکاری و برنامه ریزی هماهنگ برای رسیدن به سیستم بانکداری مجازی مطلوب، پایداروامن درکشورهستیم

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محمدحسن انتظاری ضمن ابراز امیدواری برای توسعه بانکداری مجازی به نقش دبیرخانه و مرکز ملی فضای مجازی جهت رسیدن به این توسعه اشاره کرد.
 
 به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از مرکز ملی فضای مجازی ، محمدحسن انتظاری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی که امروز سه شنبه ۲۶ آذرماه در اولین همایش " هم افزایی دانشگاه ها و بانکها در توسعه بانکداری مجازی" حضور داشتند بر لزوم تحولات سریع در سیستم بانکداری مجازی کشور تاکید ورزیدند.
 
بنا بر این گزارش، انتظاری ضمن اشاره به برگزاری دو کنفرانس سران جامعه اطلاعاتی WSIS)) در سطح روسای جمهور در جهان و صدور اعلامیه اصول توسعه فضای مجازی و ورود به بحث فناوری، بر وظیفه سنگینی که به عهده شورای عالی فضای مجازی واگذار شده است اشاره کردند.
 
وی شبکه بانکی کشور را نیازمند زیرساخت مناسب با سرویسهای پایدار و امن و نظام حقوقی جامع برای دسترسی به مدیریت عملیات امنیت دانستند.
 
وی همچنین وجود نظام پیشگیری از حوادث رایانه ای در شبکه های بانکی به سبب وجود بسترهایی از قبیل فیبرنوری، ماهواره و مایکروویو که همگی قابل نفوذ می باشند را بسیار حائز اهمیت عنوان کردند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی نرم افزارهای بومی در سیستم بانکداری مجازی را به عنوان یکی از مسائل اساسی شبکه های بانکی مطرح کردند و گفتند به سبب استفاده سیستم بانکداری کشور از نرم افزارهای خارجی امکان وجود مشکلاتی برای ما وجود خواهد داشت وی در این راستا افزود ما در شورای عالی فضای مجازی آمادگی داریم که در جهت رفع این مشکل همکاری لازم را داشته باشیم.
وی یکی از مهمترین مسائل در زمینه بانکداری مجازی را بحث نظام احراز هویت دانستند و نیاز به برنامه ریزی در این خصوص را نیز در راستای وظایف شورای عالی فضای مجازی عنوان کردند.
 
انتظاری با اشاره به مهمترین وظیفه شورای عالی فضای مجازی در خصوص راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور گفتند ارائه سرویسهای بانکداری مجازی از جمله سرویسهای دولت به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم باید بر روی این شبکه قابل پیاده شدن باشد. وی اضافه کرد ما آماده همکاری و برنامه ریزی هماهنگ برای رسیدن به سیستم بانکداری مجازی مطلوب، پایدار و امن در کشور هستیم.
وی گفت: با سیستم بانکداری مجازی مطلوب تر، کشور ما از نظر شاخص فرصتهای دیجیتال در دنیا حائز رتبه بالاتری خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.