انتظار داوود اوغلو از ایران و روسیه در خصوص سوریه

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
وزیر امور خارجه ترکیه گفت که انتظار دارد ایران و روسیه ابتکار را برای متقاعد کردن سوریه به پذیرش تحقیقات دربارهٔ استفاده از مواد شیمیایی به دست گیرند.

ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی “ورلد تریبیون” گزارش داد: احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با خالد العطیه همتای قطری خود در استانبول دربارهٔ سوریه رایزنی کرد.

داوود اوغلو در کنفرانس خبری مشترک با العطیه در پاسخ به سوالی دربارهٔ بیانیه روسیه در خصوص مجوز سوریه به تیم سازمان ملل برای بررسی موضوع تسلیحات شیمیایی گفت که این بیانیه ای درست بود.

وی افزود: اگر مساله تسلیحات شیمیایی باشد همه باید در یک سو قرار بگیرند. این جنایتی علیه بشریت  و مستحق اقدامی مشترک است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت که در گفت‌وگو با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود نیر این دیدگاه‌ها را مطرح کرده و افزود که اگر سوریه « اجازه بررسی را به سازمان ملل ندهد، به سبب اینکه تردیدهایی دربارهٔ وجود واقعیاتی پنهان وجود دارد، ما انتظار داریم که ایران و روسیه و جامعه بین المللی این رژیم را وادار کنند اجازه این تحقیقات را بدهد.

داوود اوغلو افزود که اگر اثبات شود سوریه از این تسلیحات استفاده کرده است سازمان ملل باید در چارچوب حقوق بین الملل تصمیمی متحد را اتخاذ کند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.