انتظار ۱۰درصد کاهش زمستانی قیمت مسکن

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران با بیان اینکه سرعت تغییر شرایط بازار و نوسان قیمت مسکن به شدت کاهش پیدا کرده و وضعیت بازارملک بعداز ناپایداری نیمه‌اول امسال، هم‌اکنون پایدار شده است، گفت: متعاملین مسکن در فصل زمستان سال جاری بدون آنکه تعجیل کنند، می‌توانند به دقت و با وقت کافی نسبت به انجام معامله اقدام کنند.
به گزارش ممتاز به نقل از  روابط عمومی اتحادیه مشاوران‌املاک تهران، حسام عقبایی با اشاره به زمستان سال قبل که رکورد بیشترین معامله و بیشترین افزایش قیمت در طول سال۹۱، در همین فصل (زمستان۹۱) به ثبت رسید، اعلام کرد: در زمستان۹۲ برعکس زمستان۹۱، انتظار می‌رود سطح قیمت‌مسکن به کمترین حد طی یک‌سال اخیر برسد، ضمن اینکه التهابی که پارسال همین موقع در بازارمسکن شاهد بودیم هم‌اکنون وجود ندارد.
رئیس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران همچنین محتمل‌ترین سناریو برای فصل جاری را کاهش ۱۰درصدی قیمت مسکن به عنوان سومین موج کاهشی در طول سال‌جاری اعلام کرد و افزود: تجربه جهش قیمت مسکن در زمستان سال قبل به همراه ذهنیتی که اغلب متعاملین و همچنین فعالان بازار مسکن در مورد افزایش قیمت‌ها در ماه‌های منتهی به پایان سال یا به اصطلاح عامیانه شب عید دارند، برای زمستان امسال در بازار مسکن پیش‌بینی نمی‌شود.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه بازار مسکن امسال تا پایان سال بازاری آرام برای خریداران است، گفت: اشخاصی که با هدف تبدیل به احسن کردن واحد مسکونی فعلی خود قصد خرید دارند در این فصل می‌توانند بدون دغدغه و در شرایطی که قیمت‌ها تا پایان سال تغییر محسوسی نخواهد داشت، از بازار مسکن خرید کنند.
حسام عقبایی ادامه داد: هر چند احتمال می‌رود بازار مسکن در یک مرحله دیگر تا پایان سال با کاهش حداکثر ۱۰ درصدی مواجه شود، اما متقاضیان خرید در این بازار آرام اطمینان داشته باشند که این تغییرات تا پایان سال در حدی نخواهد بود که کسی از انجام معامله ضرر کند یا از سود محسوسی برخوردار شود.
وی با اشاره به وقفه چند هفته‌ای ایجاد شده در بازار معاملات مسکن به‌رغم کاهش قیمت‌ها، گفت: بعضی رویکردها و اتفاقهای اقتصادی در فضای داخلی کشور ناشی از مذاکرات سیاست خارجی و همچنین کاهش قیمت طلا و ارز، سبب شد رونق معاملات مسکن چند هفته‌ای با وقفه مواجه شود، چرا که مردم منتظر ارزانی بیشتر می باشند.
عقبایی ادامه داد: با این وجود متقاضیان خرید در بازار مسکن باید به این نکته توجه داشته باشند که هر چند این‌گونه تحولات بر فضای روانی بازار مسکن اثرگذار است، اما شدت این اثر گذاری با توجه به تخلیه کامل قیمت مسکن نمی‌تواند، چندان قابل توجه و ماندگار باشد.
وی با تاکید بر ضرورت خروج اقتصاد کشور از حالت تورمی به‌منظور بهبود شرایط قیمت‌ها، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بهترین زمان برای خرید یا تبدیل به احسن کردن واحدهای مسکونی محسوب می‌شود؛ چرا که در حال حاضر بازار مسکن از رکود تورمی خارج شده و به قیمت واقعی نزدیک شده است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با پیش‌بینی ثبات قیمت مسکن تا پایان بهار ۹۳، گفت: انتظار می‌رود حجم معاملات خرید و فروش مسکن از نیمه دی ماه تا پایان بهمن۹۲ به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
 بازار مسکن در تهران از ابتدای سال تاکنون دو بار با کاهش محسوس قیمت مواجه شده که به ترتیب در طول تابستان و اولین ماه پاییز بوده است.
هر چند آمار رسمی دربارهٔ میزان نوسان قیمت در آذرماه اعلام نشده، اما با توجه به ثابت ماندن نرخ‌ها در آبان‌ماه، اکنون پیش‌بینی مشاوران املاک از وقوع سومین مرحله کاهش قیمت در زمستان حکایت دارد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.