انتقاد آیت‌الله مکارم از گرانی دارو و هزینه‌ درمان

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از گرانی دارو و هزینه‌های درمان، گفت: متاسفانه عده‌ای از مردم معتقدند دولت آن‌قدر که به فکر بعضی کارهای تشریفاتی مانند ورزش حرفه‌ای است به فکر هزینه دارو و درمان نیست.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، این مرجع تقلید، امروز در دیدار سیدرضا نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با تقدیر از فعالیت‌های این مجمع اظهار کرد: کمک به محرومان و نیازمندان از افضل اعمال و سبب نزدیکی به خداست. وی با بیان این‌که «فعالیت‌های خیریه سه اثر مهم را به دنبال دارد» افزود: یکی از اثرات کار خیر کمک به محرومان و ادای حاجت مؤمن است که این امر در درگاه الهی دارای فضیلت بسیاری است.

وی ادامه داد: دومین اثر فعالیت‌های خیریه این است که عده‌ای در کار خیر شریک می‌شوند و با این کار خیرین به سوی بهشت رهنمون و عاقبت بخیر می‌شوند. این مرجع تقلید، سومین ویژگی فعالیت‌های خیریه را کار تبلیغی برای نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: با انجام کارهای خیر قدمی در راستای عزتمندی نظام اسلامی برداشته می‌شود و نشان دهنده آن است که نظام اسلامی نسبت به محرومان بسیار اهمیت قائل است.

وی با بیان این‌که «مشکلاتی برای بیماران وجود دارد و قیمت دارو هم بسیار گران شده است»، خطاب به مسوولان مجمع خیرین یادآور شد: سعی کنید با بیماران رابطه مستقیم داشته باشید و مشکلات را از زبان خود آن‌ها جویا شوید تا بتوانید گام بهتری در رسیدگی به بیماران و محرومان ایفا کنید. وی اظهار کرد: متاسفانه عده‌ای از مردم معتقدند دولت آن‌قدر که به فکر بعضی کارهای تشریفاتی مانند ورزش حرفه‌ای است به فکر هزینه دارو و درمان نیست.

این مرجع تقلید با بیان این که «باید نادرستی بعضی از برخوردهای مسؤولان معلوم شود» تصریح کردند: بعضی از رفتارها باید رسانه‌ای و عمومی شود تا تأثیری در رفتار مسؤولان و مدیران داشته باشد به طور مثال چگونه می‌توان باور کرد که برای کار خیر مالیات، عوارض و یا جریمه و هزینه‌های سنگین گمرکی بگیرند. وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ خیرات را در کشور تغییر دهیم تا معلوم شود که همه مسوول می باشند به کار خیر کمک کنند و در اجرای کارهای خیر سهیم باشند.

وی با اشاره به این‌که «حق گفتنی و گرفتنی است» گفت: از مسؤولان و مدیران دولتی و نمایندگان مجلس می‌خواهیم که در انجام کارهای خیر به خیرین کمک کنند و موانع را از سر راه آن‌ها بردارند تا این امر مهم در کشور جایگاه و منزلت خود را پیدا کند. در ابتدای این دیدار، سیدرضا نیری دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این تشکل مردمی ارائه کرد و خواستار حمایتهای بیشتر از این مجمع شد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.