انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از حق وتو ۵ کشور در شورای امنیت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

آیت‌الله نوری همدانی از حق وتوی ۵ کشور در شورای امنیت سازمان ملل انتقاد نمود.

به گزارش تفسیری حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،  آیت الله نوری همدانی، امروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و سالروز ولادت امام هادی (ع)، با اشاره iبه کشتار مسلمانان میانمار، گفت: دولت و بوداییان میانمار با بی‌رحمی همه iبه جان دومیلیون مسلمان این کشورافتاده و آنها را با فجیع‌ترین وضعیت قتل و عام می‌کنند!
 
وی افزود : نسل‌کشی مسلمانان توسط دولت و بوداییان در سایه سنگین سکوت مجامع بین المللی وحشتناک است؛ iبه طوری که در چند روز قبل ده‌ها هزارنفر آواره، کشته و زخمی شده و خانه و مال و جانشان از بین رفته است  و مجامع بین المللی هم چشم خود را بر این جنایات بسته اند!
 
 این مرجع تقلید با اشاره iبه بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس نم، ادامه داد: مقام معظم رهبری در اجلاس تهران iبه صراحت بیان نمودند که دشمنان وسیاست غرب بر تقسیم ملت‌ها iبه دو جریان درجه اول و درجه دوم استوار است .
 
آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: انسان‌های درجه اول کسانی می باشند که با امریکا و اسرائیل هم‌سو باشند؛ در مقابل این‌ها مسلمانان می باشند که که iبه عنوان انسان‌های درجه دوم شناخته می‌شوند و اگر کسی هم خواست آنها را از بین ببرد، نباید اعتراض یا حرفی زده شود!
 
این مرجع تقلید با اشاره iبه این که اساسا سازمان ملل برای جلوگیری از کشتار مردم بی دفاع تشکیل شده است، گفتند: بعد از جنگ جهانی دوم سران کشورهای غربی و قدرت‌های برتر برای این که بتوانند در مقابل جنگ‌های بی مورد ایستادگی نمایند، منشور سازمان ملل را تدوین نمودند، ولی ۵ کشور خود را از قانونی که نوشته بودند، بی نیاز دانسته و حق وتو را برای خود محفوظ تلقی نمودند.
 
وی تاکید نمود: باید این منشور تغییر کند؛ البته تحقق این مهم با اتحاد و هم بستگی دولت‌ها و ملت‌ها و بخصوص مسلمانان امکان پذیر است .
 
این مرجع تقلید همچنین با اشاره iبه وضعیت بحرین،  افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر از آنجایی که آل‌‎خلیفه دست نشانده آنان است ، چشم خود را بر جنایان بحرین بسته‌اند، ولی در سوریه که مردم و دولت با هم می باشند، دلت این کشور را متهم iبه جنایت می‌کنند؛ در حال که تروریست‌های اجیر شده آنان مردم بی‌گناه را قلع و قم می‌کنند!   
 
 آیت الله نوری همدانی تاکید نمود: مسلمانان باید اتحاد داشته باشند تا بتوانند تغییراتی در برنامه‌های سازمان ملل ایجاد نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره iبه فرارسیدن سالروز ولادت امام هادی (ع)، گفت: همه ائمه(ع) در دوران حیات خود، با شرایط و ویژگی‌های خاصی روبرو بودند.
 
ایشان افزودند: در دوران امام صادق (ع) چون حکومت امویان فروپاشیده بود وعباسیان در ابتدای کار خود قرارداشتند، امام با تربیت شاگردانی، مکتب و پایه های تشیع را در سراسر جهان اسلام گسترش دادند .
 
این مرجع تقلید با اشاره iبه دوران زندگانی امام رضا (ع) هم گفت: در این دوران نیز با توجه iبه ورود آن حضرت iبه ایران، شیعیان پر و بال دوباره‌ای گرفتند .
 
آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که زیارت‌های معتبری از دوران امام هادی (ع) برای شیعیان یادگار مانده است، گفت : زیارت جامعه و زیارت مشهور دیگری در رابطه با عید غدیرخم از امام هادی (ع) باقی مانده است که بسیار با عظمت و معتبر می‌باشد .
 
این مرجع تقلید با اشاره iبه اهمیت غدیر، گفت: اعتقاد شیعیان در امامت اهل بیت (ع) بر سه محور نص، عصمت و افضلیت برقرار شده است .
 
این مرجع تقلید در پایان یادآورشد: پیامبر اکرم(ص)، با تعیین و نصب الهی امام علی (ع) iبه جانشینی خود، امت را رها نکردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.