انتقاد اتحادیه سواری از ایران‌خودرو

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 انتقاد اتحادیه سواری از ایران‌خودرو

انتقاد اتحادیه سواری از ایران‌خودرو

ممتازنیوز: مدیرعامل اتحادیه سواری بین شهری ضمن انتقاد از همکاری نامناسب ایران‌خودرو برای ارائه خودرو در توسعه ناوگان، از ورود ۵۵ دستگاه سواری به ناوگان روستایی خبر داد و گفت: خودرو‌های چینی با کیفیت برای ناوگان سواری کرایه مناسب‌تر هستند.

به گزارش ممتازنیوز، رحمت حاجی‌محمد‌علی درباره توسعه ناوگان سواری کرایه حمل و نقل روستایی اظهار داشت: نوسازی ناوگان روستایی را از دو سال پیش در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی ادامه داد: خودروهایی که در حال حاضر از شرکت خودروسازی ایران‌خودرو برای توسعه ناوگان روستایی در نظر گرفته شده است، سمند مدل EF7 است.
مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری کشور اضافه کرد: برای دریافت این سواری‌ها، صندوق مهر امام رضا (ع) ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات برای خرید ناوگان روستایی ارائه می‌دهد و راننده هم خود باید ۹۰ میلیون ریال آورده داشته باشد در حالی که اغلب راننده‌ها امکان تهیه این میزان آورده را ندارند و درواقع چنین پولی در جیب راننده‌ها نیست.
به گزارش فارس، حاجی‌محمد‌علی با تأکید بر اینکه دولت باید یارانه‌ای در نرخ خودروها اعمال کند و یا تخفیفاتی به راننده‌ها بدهد، ادامه داد: پس از گذشت دو سال از شروع این پروژه تاکنون ۵۵ دستگاه خودرو در مسیرهای روستایی وارد شده‌اند؛ این تعداد ناوگان همه سمندهای EF7 هستند که حدود ۲۵ میلیون تومان قیمت آن است.
مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری کشور تصریح کرد: اما مشکلی که این مدل سمند‌ها دارد این است که قطعات فنی آن گران‌قیمت بوده و در روستاها کمیاب است ضمن آنکه تعمیرکار تخصصی این مدل خودرو در روستاها وجود ندارد و اگر ایراد فنی پیدا کرد رفع ایراد و تعمیر برای راننده‌ها مشکل آفرین است.
ایران‌خودرو تنها یک مدل از تولیدات خود را به اتحادیه می‌دهد
وی یادآور شد: نرخ کارخانه‌ای سمند SD حدود ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که ۱۵ میلیون تومان آن تسهیلات بانکی و آورده راننده ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، بنابراین دریافت این مدل خودرو برای راننده‌های ناوگان روستایی راحت‌تر است.
مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری کشور ادامه داد: یا اینکه پژوی GLX در حال حاضر حدود ۲۲۰ میلیون ریال قیمت کارخانه‌ای دارد،‌ آورده راننده برای این خودرو ۷ میلیون تومان خواهد بود، بنابراین باز این مدل هم برای رانندگان ما مطلوب است.
حاجی‌محمد‌علی اظهار داشت: مشکلی که در این‌باره وجود دارد این است که ایران‌خودرو، مایل به فروش این دو مدل خودرو به اتحادیه سواری کرایه بین شهری کشور برای ناوگان روستایی نیست و اعلام می‌کند فقط می‌توانید سمند EF7 خریداری کنید که آن هم برای رانندگان ناوگان روستایی گران و پرهزینه است.
رفتار‌های غیراصولی ایران‌خودرو ما را به سمت خودرو‌های چینی سوق داده است
وی افزود: ما می‌خواستیم در قالب همان قرارداد قبلی با ایران‌خودرو، ناوگان سواری کرایه روستایی را نیز فعال کنیم اما آنها با عملکرد‌های نامناسب خود اجازه نمی‌دهند.
مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری کشور ضمن اشاره به اینکه این رویکرد فعلی ایران خودرو ما را به سمت استفاده از خودرو‌های چینی مایل کرده است،‌ اضافه کرد: ‌برخی خودروهای چینی مناسبی وجود دارد که نسبت به خودروهای داخلی، قیمت بسیار مناسب‌تر‌، کیفیت مطلوب‌تر و کارایی بسیار بالاتری دارند؛‌ اگر دولت سود گمرکی این خودرو‌ها را برای توسعه ناوگان سواری کرایه کاهش دهد، می‌توان آنها را به راحتی وارد کرد و دراختیار ناوگان قرار داد.
وی یاداور شد: طی دیدار با نماینده‌های برخی خودرو‌ساز‌های چینی، چند مدل از خودرو‌های چینی با کیفیت و دارای قیمت مناسب را مد نظر قرار داده‌ایم و منتظر همکاری دولت در کاهش تعرفه‌های گمرکی برای واردات آنها هستیم.
حاجی‌محمد‌علی اضافه کرد: اگر دولت رئیس‌جمهور جدید کمک کند، برای واردات خودرو می‌توان انحصار دو غول خودروسازی کشور را شکست و ناوگان را توسعه داد؛ ما در حال حاضر بهترین مشتری ایران‌خودرو هستیم اما آنها هیچ همکاری با ما نمی‌کنند.
عده‌ای سرمایه کشور را با ورود خودرو‌های ون بر باد دادند‌
مدیرعامل اتحادیه سواری کرایه بین شهری کشور همچنین ضمن انتقاد از خودروهای ون، عملکرد نامناسب آنها و کیفیت بسیار پایین این مدل خودرو‌های چینی، اظهار داشت: به هیچ عنوان برای توسعه ناوگان سواری کرایه از ون استفاده نمی‌کنیم، غیراستاندارد‌ترین خودرو‌ها همین ون‌ها هستند که متأسفانه عده‌ای با روابط، این ون‌های غیر استاندارد را وارد کردند و سرمایه کشور را به باد دادند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.