انتقاد از تبلیغ خودرو چینی در صدا و سیما

این خبر امروز دوشنبه ۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

انتقاد از تبلیغ خودرو چینی در صدا و سیما

عصر خودرو : بخش خبری ۲۰:۳۰ در یک رپرتاژ آگهی تحت عنوان “خبر” iبه تبلیغ یک ماشین شاسی بلند چینی و امکانات آن پرداخت و مراسم رونمایی از آن را پخش نمود و این در حالیست که صدا و سیما در سال تولید ملی ، بنا بر بخشنامه های موجود ، اجازه تبلیغ کالاهای خارجی را حتی در باکس های تبلیغاتی خود ندارد!

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از پایگاه خبری تحلیلی اعتدال موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از پخش خبر تبلیغی بخش خبری ۲۰:۳۰ صدا و سیما برای یک خودروی بنجل چینی گفت: در این شرایط که مشکلات تولیدی و اقتصادی داریم ، تبلیغ خودروهای تولید هر کشوری از جمله چین در صدا و سیما صحیح نمی باش ؛ خودرو سازی ما در حال حاضر مشکلات متعددی دارد ، از سویی مردم از قیمت بالای خودرو ناراضی می باشند و خودرو سازان نیز دلایل خود را برای افزایش قیمت خودرو داخلی دارند .
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: در وضعیت آشفته بازار خودرو ، تبلیغ خودرو خارجی توسط صدا و سیما iبه هیچ وجه قابل دفاع نبوده و کار درستی نمی باش ؛ نمی دانم با چه استدلالی واردات خودرو خارجی انجام می گردد و از سویی در سال تولید ملی از سوی رسانه ملی برای این خودرو ها از جمله خودروی چینی تبلیغ انجام می گیرد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: اوضاع خودرو سازی در کشور iبه سامان نمی باش و انتظار نداریم در این اوضاع از یک سو واردات گسترده خودروی چینی انجام پذیرد و از سوی دیگر توسط صدا و سیما فضا برای ورود خودروهای چینی آماده شود ؛ iبه جای اینکه در سال تولید ملی iبه فکر تقویت تولیدات داخلی باشیم ، صحیح نمی باش که iبه تبلیغ خودرو خارجی بپردازیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از صدا و سیما انتظار داریم iبه تبلیغ محصولات ایرانی بپردازد و حتی در شبکه های برون مرزی نیز فقط محصولات داخلی را تبلیغ کند ؛ حتی اگر با مشکلات فعلی و تحریم روبرو هم نبودیم ، هیچ خودرو و کالای خارجی نباید از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبلیغ شود.
وی در خاتمه گفت: با توجه iبه اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید ملی نامگذاری نموده اند ، باید همه حرکات و فرهنگسازی ها در جهت هدایت استفاده از محصولات داخلی و ایرانی باشد ، نه تبلیغات محصولات خارجی و صدا و سیما اشتباه خود را جبران کند.
لازم iبه ذکر است که بخش خبری ۲۰:۳۰ در تاریخ (۹۱/۸/۷) در یک رپرتاژ آگهی تحت عنوان “خبر” iبه تبلیغ یک ماشین شاسی بلند چینی و امکانات آن پرداخت و مراسم رونمایی از آن را پخش نمود و این در حالیست که صدا و سیما در سال تولید ملی ، بنا بر بخشنامه های موجود ، اجازه تبلیغ کالاهای خارجی را حتی در باکس های تبلیغاتی خود ندارد!
همچنین در شرایطی که تولید بعضی خودروهای با کیفیت داخلی کاهش و قیمت خودروهای با کیفیت وارداتی نیز افزایش یافته کارشناسان بر این باورند که در این شرایط فضا برای عرض اندام چینی‌ها در صنعت خودروی ایران فراهم شده است.در شش ماهه اخیر تولید خودروهای با کیفیت تولید داخل از جمله ۲۰۶، مزدا ۳ و تندر ۹۰ با کاهش همراه بوده در مقابل اما تولید و واردات خودروهای چینی افزایش یافته iبه‌گونه‌ای که بر اساس آمار در شش ماهه اول امسال واردات خودروهای چینی ۱۷۰ و تولید بعضی از این خودروها نیز تا ۲۸۱ درصد رشد داشته است.در این میان در چند ماهه اخیر قیمت خودروهای چینی افزایش قابل توجهی نیز در بازار ایران داشته است. کارشناسان معتقدند سبب این موضوع نه افزایش کیفیت این خودروها بلکه کاهش تولید و عرضه خودروهای داخلی است. نگاهی iبه جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری تولید داخل نیز این موضوع را تائید می‌کند iبه‌گونه‌ای که خودروهای چینی تولیدی در ایران معمولا در رتبه‌های میانی رو iبه پایین جدول رده‌بندی کیفی خودروها قرار دارند.

سه شنبه ۹ آبان   ۱:۲۷

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.