انتقاد از سیاست‌های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر در نشست ژنو

شرکت کنندگان در نشست ژنو با انتقاد از سیاست های دوگانه غرب در قبال حقوق بشر، پایمردی انقلابیون بحرین در برابر جنایات و سرکوب های آل خلیفه و سکوت سنگین جامعه جهانی را باعث کنار رفتن نقاب از چهره واقعی قدرت های غربی دانستند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، شورای حقوق بشر سازمان ملل با برگزاری کنفرانسی در ژنو به بررسی حقوق بشر در بحرین و جنایت های رژیم آل خلیفه در حق شهروندان بی دفاع و حاکم شدن سیاست مجازات جمعی در این کشور پرداخت. 

در این کنفرانس شماری از حقوقدانان و فعالان حقوق بشری و سازمان های بین المللی حضور داشتند و سرکوبگری سازمان یافته رژیم آل خلیفه ضد مردم بی دفاع بحرین و سیاست دوگانه جامعه جهانی در قبال مطالبات انقلابی مردمی بحرین را محکوم کردند.

” عبدالحمید دشتی ” نماینده مجلس کویت به شبکه خبری العالم، گفت:جامعه بین المللی دچار فساد و منفعت طلبی و سیاست های دوگانه شده است و همه ناظران بین المللی به این مساله اذعان دارند و پایمردی مردم بحرین نقاب از چهره کثیف سازمان های بین المللی و فساد جاری در آن ها برانداخت.

در این میان فدراسیون بین المللی حقوق بشر برخوردی قاطعانه با جنایت های روزانه رژیم آل خلیفه در قبال شهروندان بحرینی داشت و در اقدامی بی سابقه گزارشی مفصل و موثق درباره همه موارد قانون شکنی و نقض حقوق بشر ارائه کرد.

” جیان بایو ” کمیسر فدراسیون بین المللی حقوق بشر، گفت: بحرین به حق خود از توجه شورای حقوق بشر از فوریه ۲۰۱۱ و آغاز بحران در این کشور تاکنون نرسیده است، در حال حاضر شورای حقوق بشر در تلاش برای تدارک این موضوع است.

وی تاکید کرد: این شورا درباره سوریه، تونس و لیبی صحبت کرد، اما در خصوص بحرین لال و ساکت ماند.

یکی از اعضای هیات بحرینی شرکت کننده در این کنفرانس نیز گفت: خیزش در بحرین همچنان ادامه دارد و متوقف نخواهد شد؛ مردم بحرین زنده و پویا و قدرتمند هستند و هیچ گاه ذلت را نخواهند پذیرفت.

در این میان اعضای هیات رسمی شرکت کننده از طرف رژیم آل خلیفه سعی کرد نظم جلسه را که سازمان های عربی و بحرینی نیز در آن شرکت داشتند، به هم بزنند که موفق نشدند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.