انتقاد از عدم تخصیص کامل بودجه حمل و نقل عمومی

۴ م دیماه ،

انتقاد از عدم تخصیص کامل بودجه حمل و نقل عمومی

رئیس فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم تخصیص کامل بودجه حمل و نقل عمومی گفت: تنها ۴۰ درصد از بودجه چهار هزار میلیارد تومانی که باید به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص می یافت، واگذار شده است .

به نقل از مهر، مهرداد بائوج لاهوتی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات لازم به سیستم حمل و نقل عمومی، بیان کرد: در حال حاضر تنها ۴۰ درصد از بودجه چهار هزار میلیارد تومانی که باید به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص می یافت، واگذار شده است و این بی توجهی به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به شمار می رود.

وی ادامه داد: قرار بر این بود تا با برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان برنامه پنجم توسعه ۷۵ درصد از تردد مسافران داخل شهری توسط وسایل حمل و نقل عمومی صورت گیرد اما چنانچه شرایط اختصاص اعتبارات به همین منوال باشد، این امر در عمل دیده نخواهد شد.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به میزان تخصیص اعتبارات مالی به متروی تهران، تنها ۵ تا ۶ درصد جابجایی در پایتخت به این وسیله صورت می گیرد و همه این عوامل سبب افزایش آلودگی هوا نیز می گردد.

نماینده مردم لنگرود با اشاره به اینکه معضل آلودگی هوای تهران با مدیریت تردد ها و نیز کیفیت سوخت حل می گردد، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی نشود مردم از آن استقبال نکرده و بر بار مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا افزوده می گردد.

وی ابراز کرد: اگر مسئولان اجرایی به خسارت‌های مالی ناشی از تعطیلات چند روزه تهران به خاطر آلودگی هوا توجه و همین میزان را به توسعه حمل ونقل عمومی اختصاص دهند، بخش قابل توجهی از مشکلات مدیریت شهری مرتفع خواهد شد.

لاهوتی در پایان حل مشکل گره های ترافیکی و آلودگی هوای تهران را تنها در توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی برشمرد و از مسئولان خواست با تخصیص اعتبارات لازم زمینه نوسازی اتوبوسرانی، تاکسیرانی و مترو را فراهم کنند.

دوشنبه ۴ دى   ۱۶:۵۴

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.