انتقاد از عدم تناسب تعداد قضات با حجم پرونده‌­های ورودی iبه محاکم استان گلستان

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

رییس کل دادگستری استان گلستان با انتقاد از متناسب نبودن تشکیلات قضایی موجود در حوزه­‌های قضایی استان با کار قضات گفت: هم اکنون قضات گلستانی iبه طور متوسط ماهانه یکصد و ۸۰ پرونده را بررسی می کنند که فراتر از توان آنان است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد فاضلیان در نشست قضات استان گلستان با حضور معاون اول قوه قضاییه افزود: این رقم در دادسراها iبه ویژه در دادسرای مرکز استان iبه بیش از ۲۰۰ فقره در ماه هم می رسد در حالی که استاندارد رسیدگی ۸۰ تا ۸۵ فقره پرونده در ماه است.

وی با بیان این که کمبود کادر قضایی در بعضی شهرها iبه ویژه گرگان، گنبد، علی آبادکتول، کردکوی و مینودشت قضات را با فشار کاری مضاعف مواجه کرده است، از معاون اول معاون اول قوه قضاییه خواست در جابجایی قضات، نگاه ویژه­ای iبه استان گلستان داشته باشند.

احمد فاضلیان در ادامه iبه رشد ۳۰۰ درصدی فضای اداری در دادگستری های استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: با ایجاد ۳۰ هزار مترمربع iبه فضای اداری تازه، هم اکنون هیچ یک از محاکم و دادسراهای استان در ساختمان های استیجاری مستقر نیستند.

رییس­ کل دادگستری استان گلستان هم‌چنین رشد آی تی را یکی دیگر از شاخصه های مهم توسعه بخش قضایی استان برشمرد و تاکید کرد: ایجاد این زیرساخت ها، استان گلستان را در ردیف استان های پیشرو کشور در استفاده از سیستم اتوماسیون اداری قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره iبه تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از سرمایه گذاری، از فعال شدن کمیته حمایت قضایی از سرمایه­‌گذاری در استان خبر داد و اظهارکرد: با تلاش دادستان مرکز استان تا کنون این کمیته توانسته است اقدامات خوبی برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در استان انجام دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.