انتقاد از نگاه کلیشه ای به روحانیت در سینما

سه شنبه ۹ خرداد – ۰۴:۱۹:۵۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  رییس مرکز فرهنگی – هنری دفتر تبلیغات اسلامی نسبت به نگاه و رویکرد کلیشه ای به روحانیت در فیلم های سینمایی انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه، حجت الاسلام علی کمساری، صبح امروز طی سخنانی در اولین جشنواره سراسری فیلم اشراق که در سینما وتوس قم برگزار شد، گفت: متاسفانه در بسیاری از فیلم ها در به تصویر کشیدن روحانیون به همان نگاه ها و رویکردهای کلیشه ای بسنده می شود که به عنوان مثال می توان به نوع سخن گفتن خاص شخصیت های روحانی در این آثار اشاره کرد.
وی همچنین بر لزوم ارایه نگاه نوآورانه در فیلم های دینی و مربوط به روحانیت تاکید کرد و افزود: منظور ما از فیلم دینی این است که در درون خودش حاوی پیام دینی باشد و این کار البته با تظاهر و ریاکاری امکان پذیر نیست.
رییس شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم اشراق در ادامه با ابراز خرسندی از استقبال هنرمندان طلبه و غیرطلبه از این جشنواره، گفت: برای تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و تعالیم الهی تنها نباید از زبان ها و شیوه های سنتی و رایج همچون منبر بهره برد، بلکه می بایست در کنار آن ها از زبان ها و شیوه های جدید و متفاوت همچون سینما که اثرگذاری و ماندگاری پیام در آن بیشتر و مخاطبانش افزون تر است، نیز استفاده کرد.
وی با اشاره به سفر چندی پیش خود به واتیکان، اظهار داشت: در دیداری که ما با رییس آکادمی هنرهای زیبای واتیکان داشتیم، این فرد به طور مشخص تصریح می کرد که سینما در خدمت اهداف کلیسا است؛ البته به زعم و تفسیر آن ها، ۹۰ درصد فیلم های غربی ، فیلم دینی است!
حجت الاسلام کمساری ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این جشنواره و همچنین دایر کردن کارگاه های نقد و تحلیل فیلم بتوانیم به یک فهم مشترک در این باره دست یابیم و بیش از پیش عنصر حوزه و روحانیت را در عالم فیلم و سینما به نمایش درآوریم.
وی در خاتمه با تاکید بر ظرفیت های فراوان سینما و هنرمندان کشور، خاطر نشان کرد: این که فیلمی از کشور ما جدای از قضاوت در مورد محتوای آن، اسکار می برد، نشانه بلوغ سینمای ماست و البته این مساله مسئولیت ما را در پرداخت به این هنر و صنعت بسیار تاثیرگذار سنگین تر می کند، به ویژه در شرایطی که دشمنان می خواهند ارزش های دینی و فرهنگی ما را دگرگون نشان دهند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۶۱۹۵۲۲۵۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.