انتقاد به محمود احمدی‌نژاد در یک فیلم سینمایی/ علی‌اکبری: «تلفن همراه رئیس جمهور» زمان آقای خاتمی نوشته شد

۰۲خردادماه،

الهام نداف: بخشی از برنامه سینمایی «هفت» جمعه سوم خرداد به معرفی فیلم «تلفن همراه رئیس جمهور» اختصاص داشت. در این بخش که علی عطشانی کارگردان و محسن علی اکبری تهیه‌کننده این فیلم حضور داشتند، علی اکبری با اشاره به لزوم ساخت این فیلم در کشور ایران گفت: «دولتمردان مطمئن باشند سینماگران ما دنبال کمک کردن به آنها می باشند پس به ما به چشم دشمن نگاه نکنند.»

او ادامه داد: «خوشبختانه فضا در دولت نهم و دهم برای ساخت فیلم‌های انتقادی باز شد و ما حتی توانستیم در فیلمی به شخص رئیس جمهور هم انتقاد کنیم. اما به دلایلی این فیلم در دولت دهم توقیف شد و بیش از یک سال روی پرده نرفت. چون زمانی که  زمانی که اجازه ساخت این فیلم داده شد فکر نمی‌کردند شخصیت رئیس جمهور به چالش کشیده شود.»

تهیه‌کننده «تلفن همراه رئیس جمهمور» با ابراز خوشحالی از اکران این فیلم توضیح داد: «خوشبختانه این فیلم بعد از نوروز اکران شد. مردم با دیدن این فیلم می توانند در رای دادن و انتخابات رئیس جمهوری با توجه بیشتری حاضر شوند و این فیلم نیز می‌تواند برای دولتمردان به نوعی بازدارنده باشد. چرا که مشکلات مردم را یادآوری و از ادامه آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند راهکاری برای اهالی سیاست و مردم نیز باشد.»

علی اکبری با رد سفارشی بودن «تلفن همراه رئیس جمهور» از سوی دولت دهم افزود: « فیلمنامه این فیلم را آقای جابر قاسمعلی سال ۸۲ و زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی نوشته است اما در دولت نهم و دهم به ما اجازه ساخت این فیلم را دادند.»
 

او در ادامه با اشاره به سیاست‌گذاری غلط مدیران فرهنگی در اکران نشدن بعضی فیلم‌ها، خاطرنشان کرد: «ما در مدیریت فرهنگی مشکل داریم. وقتی مدیران فرهنگی ما تعویض می شوند بنا به سلیقه خودشان خط قرمزها را تعیین می کند. به طور مثال فیلم «کتاب قانون» در دولت نهم پشت در اکران ماند اما در دولت دهم از آن استقبال شد. خط قرمزهای کلی را همه فیلمسازها می دانند چیست. مسائل مطرح شده به عنوان خط قرمز، خط قرمز نیست و سلیقه مدیران فرهنگی ما است.»

این تهیه‌کننده سینما همچنین گفت: «دهه ۶۰ ما به مدیران می گفتیم چه کار کنند و به خاطر همین موفق‌ترین دهه سینمای ایران را داشتیم. اما الان این وحدت میان سینماگران وجود ندارد و به خاطر همین مدیران فرهنگی به خودشان اجازه می‌دهند هر کاری می‌خواهند بکنند و سینماگران هم صدایشان درنمی‌آید.»

در ادامه این بخش، علی عطشانی با تاکید بر اینکه «تلفن همراه رئیس جمهور» یک فیلم انتقادی است، عنوان کرد: «دلم می خواست زمانی که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بودند، این فیلم اکران می شد. البته این فیلم در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد اکران شد اما کمتر از یک ماه به پایان ریاست جمهوری ایشان مانده است و نمی‌توانیم نتیجه این فیلم را در دولت دهم ببینیم.»

او ادامه داد: « این فیلم انتقادی است اما در آن توهین نشده است. ما مدام حرف نقد را می‌زنیم اما وقتی از خودمان نقد می‌شود نمی‌توانیم آن را برتابیم. من دلم می خواست به دولت کمک شود. در این فیلم حرف پیچیده‌ای زده نشده، همان حرف‌هایی است که مردم در تاکسی و نانوایی به هم می‌زنند. این اثر به شخص آقای احمدی‌نژاد و مسائل شخصی او انتقاد دارد. سیاست و اجتماع ما با هم تنیده شده است و همه ما با سیاست زندگی می‌کنیم. در چنین جامعه‌ای اگر کسی بگوید من فیلم اجتماعی می سازم، نمی‌تواند در آن حرف سیاسی نزند.»

۵۷۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.