انتقاد تند فرهادی مجیدی از قلعه نویی

ایسنا: فرهاد مجیدی می‌گوید خود را شاگرد مکتب حجازی می‌داند و حاضر نیست با افرادی کار کند که برای رسیدن به اهداف خود ارزش‌های اخلاقی را زیر پا می‌گذارند.

 این روزها صحبت‌هایی مبنی بر حضور مجیدی در تیم مس کرمان مطرح است. با مجیدی سوال و جواب‌های متفاوتی داشتیم.

– امیر قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای عنوان کرده است بازیکنی باید به استقلال بیاید که به این تیم عرق داشته باشد و پول را فراموش کند. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا به استقلال بر می‌گردید؟

من به صحبت‌های دیگران کاری ندارم اما از شنیدن چنین حرف‌هایی تعجب می‌کنم. استقلال تیم محلی نیست که هر کسی بخواهد بر سر آن منت بگذارد. استقلال همیشه استقلال بوده و هست و خواهد بود. هنگامی که باشگاه استقلال به شدت به خسرو حیدری و جان ‌واریو نیاز داشت آقایان این دو را از استقلال جدا کردند و یا در فصل گذشته و با وجود اصرارهای زیاد من برای تمدید قرارداد امیر حسین صادقی، عوامل همین آقایان در باشگاه مانع تمدید قرارداد او شدند چون قول او را به تراکتورسازی داده بودند. سوال من این است که آن زمان تعصب کجا بود؟ خواهش می‌کنم که با مردم رو راست باشید و صادقانه صحبت کنید.

آقایانی که همه را متهم به پول دوستی می‌کنند و خود را مظهر تعصب می‌دانند بدانند که در سال ۲۰۰۰ میلادی که بهترین بازیکن فوتبال ما سالی هفت میلیون تومان دستمزد می گرفت از قرارداد من با تیمهای اتریشی و اماراتی پول زیادی به استقلال رسید و این درحالی بود که بودجه سالانه تیم در آن زمان حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود. به گواه صحبت‌های مدیر عامل محترم باشگاه آقای فتح الله زاده من همواره به باشگاه استقلال از نظر مالی کمک زیادی کرده‌ام. همان اول فصل که پیشنهادی ۱٫۵ میلیون دلاری داشتم آقای فتح الله زاده در جریان این پیشنهاد بود و از من خواست که به خاطر هواداران بمانم و من هم پذیرفتم. من زمانی که از النصر به استقلال آمدم هم قراردادی یک میلیون دلاری داشتم اما در سال اول و دوم حضورم در استقلال با سالی ۱۷۰ میلیون تومان بازی کردم که این مبلغ در سال سوم به ۱۹۰ میلیون تومان افزایش یافت و دو سال آخر را سقف گرفتم. من از فوتبال به همه چیز رسیده‌ام و نیازی به پول نداشتم و هیچگاه برای استقلال شرط مالی نگذاشته‌ام. ولی باید بگویم که حاضر نیستم به خاطر زیر پا گذاشتن اصول، در هر شرایطی با آقایان کار کنم. اکنون نیز خیلی شفاف می‌گویم که من خود را شاگرد مکتب ناصر حجازی می‌دانم و از کارکردن با افرادی که برای رسیدن به هدفشان ارزش‌های اخلاقی را به بازی می گیرند پرهیز می‌کنم.

– وضعیت فوتبالت در فصل آینده چه می‌شود؟

اکنون سه پیشنهاد بسیار خوب از تیم‌های داخل ایران دارم و با توجه به این‌که اماراتی‌ها بحثی را مطرح کرده‌اند که نباید بازیکنان ایرانی را جذب کنند ترجیح می دهم در ایران به فوتبالم ادامه بدهم . شرط اول و اصلی من برای تیم آینده ام این است که بپذیرد که در دو بازی رفت و برگشت در برابر استقلال بازی نکنم. هر چند این شرط حرفه ای نیست اما این خواسته من است.

نظر شما درباره تیم ملی و مقدماتی جام جهانی چیست؟

شک نکنید که ما با کی‌روش به جام جهانی می‌رویم. فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش حمایتهای خوبی از تیم ملی دارند و با دانش و تجربه کی‌روش صعود به جام جهانی حتمی است.

چرا خیلی کم مصاحبه می کنید؟

من خیلی عادت ندارم مصاحبه کنم. حرف نزده را همیشه می شود زد. هر موقع احساس کنم که باید با هواداران درد ودل کنم، صحبت می کنم. در اینجا از زحمات و تلاش‌های خبرنگاران عزیز در صداوسیما ، مطبوعات و خبرگزاری ها که همواره در سرما و گرما همراه و حامی ما بودند تشکر کرده و از همه آنها قدردانی می کنم.

ماجرای عدد ۴ چیست که هواداران آن را نشان می دهند؟

برای من همین افتخار کافی است که عدد چهار به مانند یک رمز بین من و هواداران ماندگار شده است. این چهار همان چهار برد داربی بود که تا پایان عمرم بین من و هواداران باقی خواهد ماند.

و حرف آخر؟

هواداران بدانند من برای آمدن به استقلال هنگامی که تیم صدر جدول است هیات نمی گیرم که نماینده مجلس را به آن دعوت کنم و قول فصل آینده را بگیرم. من زمانی به استقلال می‌آیم که هواداران با تمام وجودشان من را بخواهند. استقلال برای من حکم خانواده را دارد و جزیی از خانواده ماست اما انسان برای هر کاری باید به خدا توکل کند نه به بنده خدا. من چه باشم و یا نباشم برای استقلال و هواداران آن آرزوی موفقیت دارم.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.