انتقاد دانشجویان از عزل و نصب‌های دانشگاه ملایر

به گزارش حوزه دانشگاهممتازنیوز، ۴ تشکل دانشگاه ملایر در بیانیه‌ای اعتراض خود را به جا‌به‌جایی‌های انجام شده در این دانشگاه اعلام کردند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

“بسمه تعالی”

مردم باید رفتار مسئولان، دولتمردان، برگزیدگان و کسانی که در جامعه اثر گذار هستند را زیر نظر داشته باشند؛  خطاست اگر خیال کنیم که مسئولیت را بدست کسانی سپرده‌ایم و آنها مسئولند، ما برویم و مشغول کار و زندگی خود باشیم و به آنها کاری نداشته باشیم؛ نخیر اگر اینطور شد، اگر غفلت واقع شد، حوادث غلبه خواهد کرد… امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری، سه رکن رکین جنبش دانشجویی است و افسران جوان جنگ نرم بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای، سنگربانان این سنگر در دانشگاه‌ها می‌باشند که سکوت و سکون در مقابل هرگونه انحراف و فساد را بر خود حرام می‌دانند.

لذا اتفاقات و تصمیم‌های خارج از عرفی که اخیراً در دانشگاه ملایر در حال رخ دادن است اعتراض دانشجویان بیدار این دانشگاه را به دنبال داشته است.

چندی است با اقدامات و تصمیماتی حساب شده و البته بی‌ضابطه نیروهای ارزشی و ولایی در این دانشگاه به حاشیه رانده می‌شوند و همچنین گفتمان و فرهنگ دینی، در راه سیاسی کاری‌های‌ فاسد اداری در بخش‌های مختلف دانشگاه، ذبح می‌شوند.

در ادامه این روال غیرمنطقی و ابهام برانگیز، اخیراً ریاست دانشگاه ملایر در اقدامی عجیب و شتابزده، اقدام به جابجایی غیرمنتظره‌ای در سطح معاونین و برخی از مدیران دانشگاه کرده که در این بین عزل سوال برانگیز و دور از انتظار معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه -که افتخار کسب رتبه نخست فرهنگی در بین دانشگاه‌های کشور را در کارنامه خود داشت- این سوال را برای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه پدید آورد که که کدام ضرورت و مسئله فوری و فوتی برای این جابجایی‌ها و عزل‌های حاشیه‌دار در کار بوده است.

و در روزهای اخیر چه اتفاقی افتاده است که، ریاست محترم دانشگاه، صبر و درنگ یک روزه یا چند ساعته را نیز برای عزل و برکناری ایشان جایز ندانسته است؟! به راستی چه اهدافی در پس این تصمیمات مشکوک نهفته است؟

افسران جوان جبهه جنگ نرم در دانشگاه ملایر اعتقاد دارند که این تغییرات بر اساس بهبود وضعیت موجود نبوده است، چرا که اصل “تخصص و تعهد” در این انتصاب‌ها دیده نمی‌شود، بلکه تنها شاخصه مشترک در این تغییرات اصل “اطاعت پذیری” بوده است.

لذا مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ملایر در اعتراض به وضعیت موجود در دانشگاه ملایر اعلام میدارد که در مقابل این گونه انحرافات و کژی‌ها به هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد و آرمان‌های خود را هرگز در این راه معامله نمیکند و توصیه اکید اعضای این مجمع به مسئولین دانشگاه، به ویژه ریاست محترم دانشگاه این است که با اصلاح روند موجود و برگرداندن و تثبیت نیروهای ارزشی، متخصص و متعهد، اعتماد از دست رفته تشکل‌های دانشجویی را -نسبت به عملکرد خود- برگردانند.

مجمع هماهنگی دانشگاه ملایر ضمن اعلام نگرانی شدید نسبت به آینده فرهنگی این دانشگاه از وزیر محترم وزارت علوم انتظار دارد با رسیدگی و برخورد فوری، به بهترین وجه از ادامه‌دار شدن افسادات موجود در دانشگاه ملایر جلوگیری کند.

در پایان این مجمع ضمن هشدار به مسئولین دانشگاه، نسبت به تأخیر و تعلل در پذیرش مطالبات به حق جریان دانشجویی، بیان می دارد که طبق رسالت تشکیلاتی خود از هیچ کوششی در جهت مقابله با انحراف در دانشگاه دریغ نخواهد کرد و درصورت عدم اصلاح روند موجود، دست به افشاگری‌های گسترده در رابطه با مفاسد اداری این دانشگاه خواهد زد.

بسج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، کانون قرآن و عترت، هیئت منتظران ظهور دانشگاه ملایر

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.