انتقاد سازمان‌های حقوق بشر از حامیان برگزاری مسابقات فرمول یک جهان در بحرین

حامیان مالی برگزاری مسابقات فرمول یک جهان در بحرین مورد انتقاد شدید نهادهای بین‌المللی حقوق بشر قرار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل برنا به نقل از ایندیپندنت آنلاین، اسپانسرهایی که به مسابقات فرمول یک جهان در بحرین مبالغ هنگفت تزریق کردند، تحت فشار شدید و انتقاد از سوی سازمان‌های حقوق بشر قرار گرفته‌اند.

کمپانی‌های حامی این رقابت خود را از این انتقادات مبرا دانسته‌اند و اعلام کردند؛ هدفشان از ساپورت مالی فرمول یک بازاریابی نبوده و این که برگزاری این مناسبت ورزشی در روز یکشنبه میلادی تصمیم آن‌ها نبوده است.
 
“برنی اکلستون” حامی اصلی این مسابقات و شخصی که فرمول یک را از انحصار اروپایی‌ها درآورد و آن را به قاره‌های مختلف جهان برد، تبلیغات منفی علیه این رقابت را رد کرد.
 
مسابقات فرمول یک توسط بسیاری از نهادهای بین‌المللی محکوم شد و به کانون توجه اعتراضات ضد دولتی بحرین تبدیل شد.

گروهی از سیاستمداران بریتانیایی به این اسپانسرها هشدار دادند که با حمایتشان از مسابقات به حیثیت خود لطمه وارد کردند.

“کریس آوری” رئیس هیئت مدیره “مرکز تجارت و منابع حقوق بشر” در این رابطه تصریح کرد: بر اساس آن چه ما در گذشته شاهد بوده‌ایم، این امر به اعتبار این شرکت‌ها آسیب می‌رساند.

وی از نادیده گرفتن نامه این مرکز مبنی بر نگرانی‌های سازمان‌های حقوق بشر در خصوص برگزاری فرمول یک در کشور بحرین توسط شرکت‌های حامی ابراز تاسف کرد.

شایان ذکر است، حاکمان بحرین دغدغه‌های ارگان‌های بین‌المللی را نادیده گرفتند و این مسابقات را که میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان نظاره‌گر آن بودند، را در میان اعتراض و تظاهرات‌های مکرر مردم این کشور برگزار کردند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.