انتقاد سینماگران از اظهارات معاون ناجا دربارهٔ “تعقیب اینترپلی”

۲۹فروردین۱۳،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : منیژه حکمت تهیه کننده از صحبت معاون ناجا دربارهٔ “تعقیب اینترپلی” اظهار تاسف کرد. نگار فروزنده بازیگر و محمدعلی سجادی کارگردان نیز از سخنان اخیر معاون ناجا انتقاد کردند. نگار فروزنده بازیگر سینمای ایران گفته است نیروی انتظامی به جای برخورد با بازیگران ..

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

  منیژه حکمت تهیه کننده از صحبت معاون ناجا دربارهٔ “تعقیب اینترپلی” اظهار تاسف کرد. نگار فروزنده بازیگر و محمدعلی سجادی کارگردان نیز از سخنان اخیر معاون ناجا انتقاد کردند.

نگار فروزنده بازیگر سینمای ایران گفته است نیروی انتظامی به جای برخورد با بازیگران سینما، حفظ حریم خصوصی آنها را در دستور کار قرار دهد.

سخنان این بازیگر سینما در واکنش به اظهارات اخیر سردار منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی است. وی در نشستی خبری گفته بود: «بازیگران زن ایرانی که در خارج از کشور حجاب را رعایت نمی کنند، از طریق اینترپل (پلیس بین المللی) تحت تعقیب قرار می گیرند.»

فروزنده با “عجیب” خواندن اظهارات معاون اجتماعی ناجا می افزاید اگر نوع پوشش یکی از بازیگران در خارج از مرزهای ایران متفاوت بوده، این کار نقض قوانین هیچ کشوری نبوده و اگر هم چنین باشد آن کشور خود پیگیر این موضوع می گردد.

ین بازیگر سینما همگان را فراخوانده است تا “در زندگی دیگران دخالت نکنند و از نظر دادن در حیطه های غیرتخصصی” اجتناب کنند.

در همین زمینه منیژه حکمت تهیه کننده سینما نیز در گفت وگو با خبرگزاری “ایرنا” با اظهار تاسف از سخنان اخیر معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفته است که نیروی انتظامی بجای پیگرد حجاب هنرمندان و سینماگران از طریق اینترپل، برای دستگیری مجرمان اقتصادی فراری تلاش کند.

به گفته منیژه حکمت، بخش هایی همچون نیروی انتظامی دائما هنرمندان را بابت کارهای نکرده تهدید می کنند.

محمدعلی سجادی کارگردانی فیلم هایی هم چون “بازجویی یک جنایت”، “شیفته”، “جنایت” نیز به روزنامه “بهار” دربارهٔ اظهارات اخیر معاون ناجا گفته: «در شرایطی که فرهنگ به صورت نیمه تعطیل در آمده و مشکلات اقتصادی و جرم و جنایت و بی اخلاقی بیداد می کند، طبیعتا کنترل این مشکلات دشوار است و دوستان به جایی فشار می آورند که زورشان می رسد. ما ۳۰ سال است که داریم می گوییم با زور نمی شود مردم را به راه راست هدایت کرد، انسان باید آزاد باشد.»


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.