انتقاد شدید کارگردان هالیوودی از اوباما

سیاستمدار‌ها مالکین کشور نیستند، کارگرهای ما هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، کلینت ایستوود، در تجمع حامیان نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ” می دانم که به چه فکر می کنید. فکر می کنید که ” یک سوداگر فیلم در اینجا چه می کند؟ آنها [ هالیوودی ها] همگی افرادی با تفکرات چپ هستند. تفکراتی چپگرا از نوع لنین. لااقل عامه ی مردم این طور فکر می کنند، اما مساله واقعا این گونه نیست”.
ایستوود سخنران “غافلگیرکننده” ی همایش جمهوری خواهان در شهر تامپا واقع در ایالت فلوریدا بود که روز پنجشنبه در آن حضور به هم رساند. حضورش در این همایش چند روزی بود که شایع شده بود. و دفتر تولید فیلم او، “مالپاسو پروداکشنز”، از سوی رسانه های مختلف خبری در طول این چند روز تلفن باران شده بود. آنها دنبال نشانه هایی از حضور احتمالی کلینت در این همایش بودند….

کلینت ایستوود: “باید برای جمعیت بالای بیکاران آمریکا گریه کرد!”
ایستوود صحبت هایش را اینگونه آغاز کرد: “به یاد می آورم حدود سه سال و نیم پیش که آقای اوباما در انتخابات پیروز شد، من طرفدار جدی او نبودم اما آن شب وقتی که در مورد امید، تغییر و اینکه ما می توانیم صحبت می کرد او را تماشا می کردم. بیرون تاریک بود و مردم شمع روشن کرده بودند، زیبا بود. من فکر کردم این بسیار خوب هست. همه گریه می کرند، اپرا وینفری گریه می کرد! حتی من هم گریه می کردم.” او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: “اما من فهمیدم که ۲۳ میلیون بیکار در این کشور وجود دارد  و این چیزی است که باید برایش گریه کرد”
شما طرفداران خود را هم ناامید کردید!

او در ادامه صحبت هایش شروع به سوال پرسیدن از صندلی خالی اوباما کرد: “آقای رئیس جمهور با قول های که در زمان انتخابات دادید چه می کنید؟ چطور با آنها روبرو می شوید؟ به مردم چه می گویید؟ مردم نگرانند- شما نیستید- اما من می دانم که حتی طرفداران شما در حزب دیگر هم وقتی گوآنتانامو را نبستید ناامید شدند.”
چرا همین فردا صبح  سربازان آمریکایی را به خانه بر نمی گردانید؟
ایستوود که صحبت ها و سوال هایش را با طنز و شوخی با اوباما ادامه می داد موضوع جنگ عراق را پیش کشید و به موضوع برگردادن سربازهای آمریکایی از عراق اشاره کرد: “شما یک تاریخ مشخص برای بازگردادن سربازهای آمریکایی مشخص کردید و من فکر می کنم آقای رامنی تنها سوال منطقی را پرسید: “چرا چنین روزی در آینده را مشخص کردید؟ چرا همین فردا صبح  آنها را به خانه بر نمی گردانید”
 وقتی کسی کاری را انجام نداد باید کنارش بگذاریم.
“خانم ها و آقایان دوست دارم مطلبی را بگویم که به نظرم خیلی مهم است. اینکه شما، ما، مالک این کشور هستیم. سیاستمدارها مالک آن نیستند، آنها کارمند ها و کارگرهای ما هستند که هر چند سال یک بار پیدای‌شان می شود و رای گدایی می کنند. طرفدار هر حزبی که هستید شما بهترین مردم هستید و نباید هیچ وقت فراموش کنیم که وقتی کسی کاری را انجام نداد باید کنارش بگذاریم.”
جمعیت حاضر به شدت به تشویق پرداختند. زنی در بین جمعیت فریاد زد: “روز منو بساز!” اشاره به جمله معروف کلینت ایستوود در نقش هری کالاهان در “هری کثیف/شکار در شهر” ساخته ی دان سیگل.ایستوود به شوخی گفت : ” من دیگر از آن عبارت استفاده نمی کنم”.

هرچند که اسطوره ی هشتاد و دو ساله نهایتا تسلیم شد و خطاب به جمعیت گفت : ” من شروع اش کرده ام و شما تمامش کنید : یالا…” جمعیت هم یکصدا فریاد زدند: “روز منو بساز”./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.