انتقاد شدید ایران از رفتار غیرانسانی دولت آمریکا

به گزارش اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، ‘رامین مهمانپرست’ عصر یکشنبه همچنین با تقدیر از مقاومت خانم ‘ میرقلی خان ‘ در دوران بازداشت در آمریکا، بازگشت وی به ایران را تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، مهمانپرست با اشاره به اینکه بازداشت این شهروند بیگناه در راستای روند غیرانسانی، دام گذاری و ارعاب شهروندان ایران در خارج از کشور از سوی دولت آمریکا انجام شده، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها این امر را قویا محکوم کرده و نسبت به پیامدهای آن به شهروندان ایرانی عازم مسافرت به آمریکا هشدار داده است.

وی با تاکید بر اینکه بازداشت و محاکمه خانم میرقلی خان بر اساس اتهامات بی اساس و نقض اصول بدیهی حقوقی بوده است ، تصریح کرد: وزارت امورخارجه همواره به شرایط نگهداری او در طول دوران بازداشت و فشارهای روحی وارده به وی از طرق مختلف به دولت آمریکا اعتراض کرده است.

مهمانپرست خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسوول تالمات وارده به خانم میرقلی خان دانسته و حق شخصی و رسمی حقوقی آنرا برای وی و دولت جمهوری اسلامی ایران محفوظ می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تقدیر از حسن نیت دولت عمان برای تسهیل در بازگشت خانم میرقلی خان به ایران، از عدم توجه مقامات آمریکایی به تقاضاهای مکرر برای آزادی فوری وی براساس ملاحظات انسانی ابراز تاسف کرد و آنرا انعکاسی از رویکرد خصمانه دولت آمریکا علیه ملت ایران می داند.

مهمانپرست از وساطت برخی شخصیتهای برجسته بین المللی و مقامات برخی کشورهای دوست برای آزادی خانم میرقلی خان و سایر زندانیان بی گناه در آمریکا سپاسگزاری کرد و بازگشت وی را در پایان دوران محکومیتش، نمادی از بی احترامی دولت آمریکا به ارزشهای مشترک انسانی و تلاشهای یاد شده دانست.

وی در خاتمه تاکید کرد: وزارت امور خارجه همچنان به تلاشهای همه جانبه خود برای آزادی زندانیان بیگناه ایران در زندان‌های آمریکا و بهبود شرایط نگهداری آنها ادامه می دهد.

مهمانپرست افزود: جمهوری اسلامی ایران از شخصیتهای مستقل بین المللی انتظار دارد در این راستا به دولت آمریکا فشار وارد آورند.

سیام **۱۷۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۳۱۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.