انتقاد شدید حزب‌الله لبنان از شکنجه‌های وحشیانه در زندان‌های صهیونیستی

۰۹م اسفند ،

paltoday-8.jpg

حزب‌الله لبنان در واکنش به شهادت اسیر فلسطینی با صدور بیانیه‌ای شهادت وی را رسوایی تازه صهیونیست‌ها در زمینه شکنجه‌های وحشیانه‌شان علیه فلسطینی‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه المنار لبنان، حزب‌الله لبنان در پی شهادت عرفات جرادات، اسیر فلسطینی که اخیرا در زندان “مجدو” به شهادت رسید با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: شهادت جرادات در جریان بازپرسی‌ها، مساله اسیران فلسطینی را در زندان‌های دشمن صهیونیستی زنده کرد.

در این بیانیه آمده است: شهادت جرادات بار دیگر از شکنجه‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه اسیران فلسطینی و عربی در بند زندان‌های اسرائیل پرده برداشت.

حزب‌الله لبنان در ادامه اعلام کرد: شهادت این اسیر فلسطینی بار دیگر بر رنج‌های هزاران اسیر فلسطینی دیگر از جمله زنان و کودکانی که در زندان‌های اسرائیل از سال‌های طولانی در شکنجه‌اند و در شرایط انسانی دشوار به سر می‌برند، پرتو افکند.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است: اسیری دیگر قربانی سیاست‌های نازیستی صهیونیست‌ها شد که در شکنجه اسیران جلوه می‌کند. اقداماتی که در حقیقت نقض آشکار قوانین بین‌المللی و توافقنامه‌های حقوق بشر است. این جنایت تازه اهداف انتفاضه در ملت فلسطین را ایجاد کرد؛ انتفاضه‌ای که در پی آن بیش از ۱۰۰ تن از ملت فداکار فلسطین در اثر گلوله‌های رژیم اشغالگر زخمی شدند.

در این بیانیه تاکید شده است، اعتراضات مردمی در فلسطین باید به انتفاضه‌ای گسترده تبدیل شود که در ریشه کن کردن رژیم اشغالگر سهیم بوده و به جنایت‌های صهیونیست‌ها در همه اشکال آن پایان دهد.

حزب الله لبنان همچنین به خانواده‌ عرفات جرادات تسلیت و تبریک گفت و خواهان حمایت لازم از ملت فلسطین در رویارویی با رژیم غاصب صهیونیستی شد.

در این بیانیه آمده است: از خداوند می‌خواهیم که خون پاک این شهید را راهی برای بیداری کسانی قرار دهد که از دشمن حقیقی منحرف شده‌اند و مقدمه‌ای باشد برای پایان اختلافات داخلی که دشمنان برای گسترش دامنه آن تلاش می‌کنند.

حزب الله لبنان در پایان از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی ذیربط در خصوص حقوق بشر خواست ضمن محکوم کردن اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی اقدامات جدی را برای توقف این جنایت‌ها اتخاذ کنند تا به این وسیله شریک این جنایت‌ها و یا شاهد انجام آن نباشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.