انتقاد شدید معاون وزیر خارجه از پرونده‌سازی‌های آمریکا علیه اتباع ایرانی

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در مراسم استقبال از “مجید طاهری” پزشک ایرانی زندانی شده در آمریکا به اتهام واهی نقض تحریم‌های یک‌جانبه واشنگتن علیه تهران، گفت: خوشحال هستم که امروز یک ورق دیگری از کتاب قطور ظلم و ستم آمریکا علیه ملت ایران و اتباع ایرانی با بازگشت دکتر طاهری به کشور بسته می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، حسین جابری انصاری بامداد یکشنبه(۱۹ خرداد) در جمع خبرنگاران در فرودگاه امام خمینی«ره» در مراسم استقبال از مجید طاهری، گفت:  خوشحال هستم که بعد از ماه‌ها تلاش فشرده، پیگیری و مستمر وزارت خارجه در هماهنگی  نزدیک با نهادهای کشور و با همکاری دولت سوئیس، امکان رهایی دکتر طاهری فراهم شد.

وی ادامه داد: چند روز قبل نیز آقای  دکتر سیروس عسگری به کشور بازگشتند و البته ایشان در دادگاه تبرئه شده بودند.

معاون وزیر خارجه با تاکید بر این‌که وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه به عنوان مجری دیپلماسی و سیاست خارجی کشور، پیگیری وضعیت شهروندان ایرانی در نقاط مختلف دنیاست، افزود: متاسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان، برخی از اتباع جمهوری اسلامی ایران از جمله دکتر طاهری که شما امروز روایت ایشان از پرونده‌شان را شنیدید، با پرونده‌سازی‌های خاص در معرض اتهام‌های واهی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: وظیفه ما این است که پرونده این شهروندان را که در خدمت به منافع ملت خودشان در  جنبه‌های پزشکی و علمی تلاش کرده‌اند و هیچ‌گونه تخلفی نداشته‌اند و با  پرونده‌سازی‌های خاص آمریکا در راستای اعمال فشار حداکثری علیه ایران دچار مشکل شده‌اند، حمایت و پیگیری کنیم.

جابری انصاری تصریح کرد: خوشحال هستیم که امروز یک ورق دیگر از کتاب قطور ظلم و ستم آمریکا علیه ملت ایران و اتباع ایرانی با بازگشت دکتر طاهری بسته می‌شود.

این  دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: از همین‌جا به همه خانواده‌های ایرانی که در سراسر جهان گرفتار این نوع پرونده‌سازی‌ها شده‌اند و با ما در این زمینه در تماس هستند، می‌گویم که دولت و وزارت خارجه به وظایف خود در این زمینه آشنا هستند و با جدیت و پشتکار ۲۴ ساعته وزارت  امور خارجه و شخص وزیر خارجه همه بسیج هستند که این پرونده‌ها مختومه شود.

معاون وزیر امور  خارجه با بیان این‌که ما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات این عزیزان به کار می‌گیریم، افزود: امیدوارم  به زودی لبخندی که امروز بر لبان آقای طاهری و خانواده ایشان نشسته است، بر لب همه خانواده‌هایی که گرفتار پرونده‌سازی‌های آمریکا شده‌اند، بنشیند و شاهد رهایی این عزیزان در آینده نزدیک باشیم. ما از حداکثر ظرفیت خود برای تحقق این امر استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.