انتقاد شدید وزارت ارتباطات از شرکت مخابرات؛ پرونده مخابرات به سازمان تعزیرات ارسال می شود

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

علی ابراهیمی – همشهری : برخلاف اظهارنظر صریح وزیر ارتباطات و ابطال مصوبه قبلی رگولاتوری برای افزایش قیمت‌ها، شرکت مخابرات از دیروز صدور قبض تلفن ثابت با افزایش تعرفه هر دقیقه مکالمه از ۷.۴۴ به ۷.۵۸ ریال را آغاز کرد.
با این اقدام شرکت مخابرات، تعرفه‌های تازه مخابراتی در حوزه‌های مختلف برای مکالمات ثابت به ثابت (شهری و بین‌شهری)، ثابت به همراه اول، ایرانسل و رایتل (شهری و بین‌شهری) افزایش یافته است. داوود زارعیان، سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: این شرکت تابع قوانین خواهد بود و قبض‌های تازه خود را براساس مصوبات شورای رقابت صادر خواهد کرد.
 
معاون وزارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صدور قبض‌های تلفن ثابت با تعرفه‌های تازه برمبنای دیدگاه‌های رئیس شورای رقابت را غیرقانونی قلمداد کرد و افزود:
 
با اینگونه تخلفات مطابق مفاد پروانه برخورد و پس از تذکر و اخطار به متخلفین برای اصلاح تعرفه‌ها، اپراتور ملزم به بازگرداندن مبالغ اضافه دریافتی مانند آنچه در زمینه آهنگ پیشواز اتفاق افتاد خواهد بود و علاوه بر این مطابق تفاهمنامه رگولاتوری در زمینه استرداد و جرائم ناشی از تخلف گرانفروشی مشمول جریمه از طریق سازمان‌های حمایت و تعزیرات حکومتی شده و در نهایت به زیان اپراتور خواهد بود. حسن رضوانی افزود: بر این اساس این اپراتورها ملزم به فعالیت در چارچوب مفاد پروانه فعالیت و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات بوده و هرگونه فعالیت خارج از این ضوابط، پیگرد قانونی دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.