انتقاد قلم‌سیاه از برکناری دنیامالی/ دلایل حمایت از رئیس برکنارشده

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیته جهانی دراگون بت به کنفدراسیون آسیا نامه‌ای ارسال کرده است و در آن از علی قلم سیاه، دبیرکل کنفدراسیون قایقرانی آسیا خواسته است که درباره حضور ایران در مسابقات جهانی میلان تصمیم گیری کند.

در همین راستا علی قلم سیاه در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: فدراسیون قایقرانی ایران عضو ICF (کانوئینگ) است. قرار است مسابقات جهانی دراگون بت زیر نظر این فدراسیون برگزار شود و آنها ابراز خوشحالی کرده بودند که ایران هم دراین مسابقات شرکت کند اما به دلایل مشکلات به وجود آمده اطلاعی از ثبت نام فدراسیون ایران دریافت نکرده‌اند. آنها این موضوع را به کنفدراسیون قایقرانی آسیا و بنده ارجاع داده‌اند که شاید من بتوانم با ارائه پیشنهادی موضوع را اداره کنم.

وی ادامه داد: فدراسیون قایقرانی ثبات داشت و بدون آشفتگی که برایش ایجاد کردند می‌توانست کارها و امورش را انجام دهد اما اتفاقات اخیر موجب شده است که فعالیت این فدراسیون مختل شود. فدراسیون جهانی قایقرانی هنوز اتفاقات رخ داده در فدراسیون ایران را به رسمیت نشناخته و توجه آنها به حضور دنیامالی و همکارانش در این فدراسیون است.

دبیرکل کنفدراسیون قایقرانی آسیا با بیان اینکه مسئولان فدراسیون‌ها براساس انتخابات مردمی معرفی می‌شوند، گفت: بر اساس قوانین IOC همین سیستم مردم نهاد است که می‌تواند در تغییرات و جابه‌جایی‌ها تصمیم گیری کند. یعنی اگر کسی براساس رای مجمع وارد سیستم شود نمی‌توان اخلاقا و حقوقا توسط بالاترین مقام به جز مراجع قضایی از سمت خود برکنار شوند. اینها همگی تعریفات جهانی است.

قلم سیاه تاکید کرد: از ما دعوت شده است که در مسابقات دراگون بت ICF شرکت کنیم و چون از ایران پاسخی به آنها داده نشده است متوجه شده‌اند که ما مشکلاتی درون فدراسیون قایقرانی کشورمان داریم. آنها صراحتا با این مشکلات مخالفند و برای‌شان روشن نیست که چرا این تغییرات رخ داده است. ضمن اینکه ICF اعلام کرده است هنوز اطلاعاتی از فدراسیون ایران دریافت نکرده‌ایم و این امر را منتسب به مشکلات رخ داده می‌دانند. به واقع اینها به نوعی عواقب تعلیق است.

وی در پاسخ به این سئوال که “اگر فدراسیون کنونی درخواست شرکت در مسابقات مذکور را بدهد مورد پذیرش واقع می‌شود؟”، خاطر نشان کرد: نمی‌توانم روی این موضوع نظر دقیقی بدهم اما این کار صورت نمی‌گیرد چون که آنها تاکید دارند مشکلات باید رفع شود. ناریتا رئیس فدراسیون جهانی دراگون بت از من سئوال کرده است که در این موضوع چه راهکاری را باید در نظر گرفت. در واقع آنها می‌خواهند نگاهی ارفاقی داشته باشند اما من این موضوع را به عنوان دبیرکل کنفدراسیون آسیا موکول به رفع همه مشکلاتی که برای قایقرانی ایران ایجاد کرده‌اند، می‌کنم.

وی اظهار کرد: یک کمیته تحت عنوان دراگون بت داریم که زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کند. آنها می‌توانند در مسابقات مختلف شرکت کنند اما نمی‌توانند در مسابقاتی که زیر نظر ICF برگزار می‌شود، شرکت کنند. ICF و فدراسیون آسیایی، کمیته دراگون بت دارد که دفتر این کمیته در هنگ کنگ واقع شده و مدیر آن دکتر “وی لوک” است. او می‌تواند مسابقات زیر نظر ICF را در سطح آسیا سازماندهی کند بنابراین در آسیا دو نوع مسابقه برگزار می‌شود، نخست مسابقات زیر نظر ICF  و دوم مسابقات زیر نظرIDBF که انجمن دراگون بت ایران می‌تواند در IDBF شرکت کند.

دبیر‌کل کنفدراسیون قایقرانی آسیا با بیان اینکه دنیامالی برای اینکه بتواند تمرکز بیشتری روی رشته‌های المپیکی داشته باشد سایر رشته‌های فدراسیون قایقرانی را جدا کرده بود، خاطر نشان کرد: او چهار فدراسیون جهانی را یکجا هماهنگ می‌کرد. این یکی از توانایی‌ها و امکانات مدیریت بالای دنیامالی بود به همین دلیل او اصرار به تفکیک این بخش داشت و خودش با اصرار می‌گفت که باید فدراسیون‌های جداگانه‌ای از روئینگ، کانوئینگ و سیلینگ به وجود بیاید.

وی ادامه داد: فدراسیونی که دنیامالی اداره می‌کرد شامل پنج فدراسیون جهانی بادبانی، اسکی روی آب، کانوئینگ، دراگون بت و روئینگ بود. دنیامالی به دنبال آن بود که فدراسیون به روی رشته‌های المپیکی متمرکز شود و سایرین رشته‌ها جدا شوند که این کار برای رونق رشته‌های یادشده انجام پذیرفت. دنیامالی هیچ گاه شخصی به موضوعات نگاه نمی‌کرد و برای توسعه و همگانی شدن این رشته‌های ورزشی چنین کارهایی را انجام می‌داد.

قلم سیاه گفت: بنابراین دنیامالی اگر در چهار فدراسیون جهانی صاحب کرسی است به دلیل توانایی‌هایش بوده است. آنجا دیگر عاشق چشم و ابروی آدم نیستند بلکه عاشق توانایی‌ها هستند و به همین دلیل است که از او حمایت می‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه موقعیت کنونی من در تاریخ ورزش ایران بی نظیر است تاکید کرد: اگر یک نقطه مثبت در رفتارهای انجام شده مبنی بر برکناری دنیامالی پیدا کردید حاضرم از سمت دبیرکلی کنفدراسیون آسیا کناره گیری کنم. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.