انتقاد مظفری‌زاده از فدراسیون فوتبال

 سعید مظفری زاده در مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوران لیگ برتر با انتقاد از شیوه مدیریتی فدراسیون فوتبال خطاب به مهدی محمد نبی مطرح کرد: اگر فدراسیون فوتبال دیدگاهش را نسبت به داوران تغییر دهد این تغییر دیدگاه به پیرامون هم سرایت می‌کند. کشورهای عربی زمانی که داورانشان به مسابقات بین‌المللی می‌روند، سه برابر حقوق AFC را به آنها پرداخت می‌کنند. ما تا به حال توقعی نداشتیم، اما این که به داوران بین‌المللی اهمیت بدهند، مهم است. تا به حال برای کامرانی فر، سخندان و فغانی چه کارهای خاصی شده است؟ این‌ها که گل سر سبد داوران هستند. اگر فدراسیون به داور مثل بازیکن تیم ملی نگاه کند، برای آنها احترام قائل می‌شوند.

 وی در ادامه با اشاره به این که امسال انتظارات از داوران افزایش پیدا کرده است، افزود: امکانات هم باید با توجه به شرایط امسال افزایش یابد. ما باید در هفته‌ هفت جلسه تمرین داشته باشیم. این تمرین‌ها زمین مناسب، تغذیه و … می‌خواهد در صورتی که هیچ کدام آن را نداریم. اگر همان امکاناتی را که به بازیکنان می‌دهند به داوران هم بدهند بازخوردش را خواهیم دید. کشورهای همسایه مانند قطر، کویت و قرقیزستان دوره‌های آموزشی را در فرانسه برگزار می‌کنند، اما این دوره‌ها در ایران و سه روزه برگزار می‌شود. زمانی هم که در لیگ به مشکل برمی‌خوریم، دوره ها فشرده می‌شود در صورتی که اگر امکانات فراهم باشد، نتیجه‌ بهتری به دست خواهد آمد.

 مهدی محمد نبی پس از انتقادات مظفری زاده مطرح کرد: آقای مظفری زاده اگر می خواهید سرعت پیشرفتان زیاد باشد، باید زمینه هم فراهم شود. اگر شما در دهه هفتاد کشف شده بودید می دیدید که امکانات ما هزار برابر شده است. ما که به کشورهای حاشیه خلیج فارس کاری نداریم. آنها مگر چند داور و چند بازی دارند ما هر سال پنج هزار بازی را برگزار کرده و شش میلیارد دستمزد می‌دهیم، قطعا فدراسیون تا به امروز برنامه داشته که شما الان اینجا هستید و این دوره‌ها را برگزار می‌کنید.

 دبیر کل فدراسیون فوتبال ادامه داد: دوست ندارم شما کشورهای عربی را برای من مثال بزنید، به هر حال وقتی تنهایی به قاضی می روید راضی بر می‌گردید. من از آقای عسگری خواهش می‌کنم که دوره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته را برای شما استخراج کرده تا شما ببینید که چه کارهایی برای داوران انجام شده است. اگر شما دوره ۱۰۰ روزه درخواست دارید، نباید وسط آن به بهانه خانواده دوره‌ را ترک کنید. من از کمیته‌ داوران هم خواهش دارم که از این پس یا دوره شش روزه برگزار نکند و یا اگر برگزار می‌کند اجازه ندهد کسی این دوره را ترک کند.

  در پایان مراسم افتتاحیه کلاس توجیهی داوران لیگ برتر از محمود رفیعی، توسط مهدی محمد نبی، غلامرضا بهروان، حسین عسگری، فریدون اصفهانیان و رضا غیاثی تقدیر به عمل آمد. رفیعی پس از آن که دیدار برگشت بازی‌های تیم‌های داماش و پرسپولیس را در نیم فصل دوم لیگ برتر به دلیل توهین تماشاگران به وی ناتمام گذاشت، از داوری خداحافظی کرد، هر چند حسین عسگری پیش از مراسم تقدیر از این داور گفت که رفیعی شش ماه پیش از دیدار پرسپولیس و داماش درخواست کناره‌گیری از دنیای داوری را داشته و به اصرار وی به قضاوت ادامه داده است.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.