انتقاد معاون سابق وزارت ارتباطات از آمارهای اغراق‌آمیز

انتقاد معاون سابق وزارت ارتباطات از آمارهای اغراق‌آمیز

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری خواستار وضع قوانین و مقرراتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد که بتواند حمایت کننده تولیدکنندگان عرصه ICT باشد.
کمال محامدپور در گفتگو با مهر با اشاره به رکود اقتصادی شرکتهای تولیدی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل نقش پررنگ و حیاتی صنعت ICT در اقتصاد، موظف است تا بسترهای مناسب اقتصادی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم سازد.

وی اظهار داشت: زمینه سازی برای ایجاد فضای پررونق کسب وکار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از ملزومات و اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با وجود دراختیار داشتن برخی سازمان های تابعه خود، مانند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، قدم های لازم را برای تسهیل قوانین و مقررات برداشته تا به این طریق حمایت های خود را از فضای کسب و کار به اثبات برساند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم با اشاره به رکود اقتصادی بسیاری از شرکت های فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید کرد: بیشتر شرکتهایی که سالهای رکود اقتصادی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تجربه می کنند در بخش تولیدی فعالیتی نداشته اند.

وی خواستار وضع قوانین و مقرراتی که بتواند حمایت کننده تولیدکنندگان این بخش باشد از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و تصریح کرد: این وزارتخانه همچنین می تواند با ارسال لوایح به مجلس شورای اسلامی از طریق دولت، نقش حمایتی خود را از بنگاههای اقتصادی ایفا کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه در یکسال گذشته هیچگونه فعالیت قابل تاملی در این راستا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد نبوده ایم، خاطرنشان کرد: سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص ملی به بحث تولید تجهیزات و هم به ارائه خدمات بستگی دارد که آمارهای ارائه شده در این زمینه از سوی مسئولان به نظر اغراق آمیز می آید چرا که در بخش تولیدات و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری  شاهد هیچ رونق قابل تاملی نبوده ایم.

محامدپور با اظهار ناامیدی از وضعیت کسب و کار در فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در واقع آینده را فعالیتهای امروز و گذشته ما می سازد که دراین میان برغم مشکلات اقتصادی انتظار این بود که زیرساختهای لازم برای تحولات در عرصه کسب و کار در فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات فراهم شود که متاسفانه این مهم به وقوع نپیوست.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.