انتقاد مهماندوست از نتایج تکواندو /مسئولان فدراسیون آنها مجرم هستند

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو پس از شکست دو عضو تیم ملی ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک ضمن انتقاد از نتایجی که این تیم در این دوره از بازی‌ها کسب کرد، گفت: مسئولان فدراسیون با آبروی یک ملت بازی کردند و اعتبار تکواندو را لکه‌دار کردند. از نظرم من آنها مجرم هستند.

رضا مهماندوست در گفتگو با مهر در مورد شکست یوسف کرمی و ناکامی تیم ملی تکواندو در کسب مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن ضمن بیان مطلب فوق گفت: نمی‌دانم چه باید بگویم، واقعا برایم جای سئوال دارد، چرا از گذشته دیگران درس عبرت نمی‌گیریم. آقایان ظاهرا یادشان رفته بود چه بلایی پس از کنار گذاشتن بنا از تیم ملی کشتی فرنگی سر این تیم آمد و همان داستان را برای تیم تکواندو تکرار کردند.

“آقایان حالا باید جوابگوی ملت باشند و توجیه نکنند”، مهماندوست ضمن بیان این جمله افزود: به اینها باید به عنوان مجرم نگاه شود و باید بگویند چه بلایی سر تیم ملی تکواندو آورده‌اند. آنها زندگی یک مربی را از هم پاشاندند، جالب اینکه اصلا نمی‌خواهند قبول کنند، اشتباه کردند. مدعی بودند در المپیک پیروز می‌شویم و مدال می‌گیرم، این هم شد نتیجه‌اش!

“چرا به مردم دروغ تحویل می‌دهند؟”، سرمربی برکنار شده تیم ملی تکواندو با طرح این سئوال تاکید کرد: رفتن کادر فنی گذشته و حضور مربیان جدید باعث تغییر روش تمرینی تیم می‌شود، مانند این می‌‎ماند که یک پیچ را بیش از حد بپیچانید. تکواندوکاران به سیستم تمرینی من عادت کرده‌ بودند و یاد گرفته بودند با این سیستم چگونه مدال طلا بگیرند.

وی انتقادات خود از مسئولان فدراسیون تکواندو را این چنین ادامه داد: مسئولان فدراسیون به دنبال یک بله قربان گو بودند و چون رضا مهماندوست به این امر پاسخ مثبت نمی‌داد، برکنارش کردند.

سرمربی پیشین تیم ملی تکواندو با اشاره به تمرینات نادرست کادرفنی این تیم اضافه کرد: هادی ساعی به راحتی به خودش اجازه می‌دهد و می‌گوید ما خیلی مربی بهتر از مهماندوست داریم. اما همین مربیان خوب به تکواندوکاران تمرین اشتباه دادند، بازیکنان من را دور دریاچه دواندند، آنها را در شیب تمرین می‌دادند و … . تمام اینها اشتباه بوده و باعث خسته شدن آنها شد.

مهماندوست در مورد عملکرد باقری معتمد در المپیک اظهار داشت: معتمد در دیدار با روح‌الله نیک‌پا باید بازنده می‌شد چون دو ضربه به سرش برخورد کرد. وی همچنین باید در بازی با نماینده برزیل بازنده از میدان خارج می‌شد.

وی در مورد عملکرد کاپیتان تیم ملی تکواندو تاکید کرد: یوسف هم افتضاح بود و در حد یک کمربند آبی رقابت کرد! کرمی بهترین تکواندوکار جهان است و در دنیا او را تحت عنوان تانک و سلطان تاکتیک می‌شناسند. مقصر او نیست. چه بلایی سرش آورده‌اند که اینگونه مبارزه می‌کرد؟ کرمی در رقابت با تکواندوکار اسپانیایی، به دلیل شدت ضربات صورتش کج شده بود!

سرمربی برکنار شده تیم ملی تکواندو عملکرد سوسن حاجی‌پور را هم اینگونه ارزیابی کرد: حد بانوان همین است. سرمربی گمنامی از کره‌جنوبی را آورده‌اند که هیچکس از او شناختی ندارد و ماهی چهار، پنج هزار دلار هم به وی پرداخت می‌کنند اما حاضر نیستند نصف این پول را به رضا مهماندوست پرداخت کنند. جالب اینکه از او دفاع هم می‌کند. عیبی ندارد خدا جای حق نشسته است.

“نتایج تیم ملی تکواندوی ایران در المپیک در حد نام و اعتبار تکواندوی کشورمان نبود”، وی با بیان این جمله خاطرنشان ساخت: آقایان با تصمیمات اشتباه خود با آبرو یک ملت بازی کرده، اعتبار تکواندو را لکه‌دار کردند و غرور ملی را زیر سئوال بردند. (مهر)

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.