انتقاد نایب رییس اتاق بازرگانی ایران از پایبند نبودن چینی‌ها به توافق‌ها

۲۱اردیبهشت،

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: در سفر رسمی هیات ایران به استان سینگ یانک چین تفاهم‌های خوبی به عمل آمد که متاسفانه هیچ کدام از آن‌ها از طرف هیات چینی به اجرا در نیامده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در خراسان، غلامحسین شافعی در جلسه نشست هیات چینی با صنعتگران ایران که در اتاق بازرگانی برگزار شد عنوان کرد: قوانین سرمایه‌گذاری استان سینگیانک و همچنین قوانین ما مترقی بوده و اطمینان خاطر را برای همکاری دوجانبه ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از تفاهم‌های بین ما و سینگ یانک، برقراری خط هوایی بین خراسان رضوی و این استان بود که تلاش سازنده‌ای از طرف شرکت چینی انجام نشد.

شافعی با اشاره به اجرایی نشدن تفاهمات بین دو استان اظهار کرد: قرار بر برقراری میز ویژه چین در اتاق بازرگانی مشهد و همچنین میز ویژه مشهد در اتاق بازرگانی چین بود که این قرار از طرف چینی‌ها صورت نپذیرفت.

وی افزود: در خصوص اعزام هیات ایرانی به چین نیز قرار بر انجام تسهیلاتی بود که با مشکل مواجه شده و این تسهیلات فراهم نشده است.

او ادامه داد: امیدوارم این سفر در حل مشکلات موثر باشد و با توجه به زمینه‌های همکاری وسیع بین دو استان بتواند زمینه‌های همکاری را فراهم کند.

شافعی گفت: مقامات عالی در دو استان و همچنین بخش مصرفی دو استان، به ایجاد ارتباطات اقتصادی علاقه‌مند می باشند که مسوولان دولتی سینگ یانک باید زمینه مناسب را فراهم کنند.

شافعی تصریح کرد: خراسان رضوی می‌تواند به عنوان گلوگاه ارتباطی چین با بسیاری از کشورها عمل کند و اتصال ریلی از زمینه‌های خوب همکاری بین دو استان خواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی تاکید کرد: یکی از موضوعات در مذاکرات فعلی موضوع انرژی‌های پاک مانند انرژی خورشیدی بوده که به مرحله خوبی رسیده است. همچنین در حوزه‌های ماشین آلات کشاورزی نیز می‌توانیم‌ همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مبادلات اقتصادی بین دو استان با توجه به شرایط خاص استان سینگ یانک و تفاهماتی همچون وجود جمعیت مسلمان می‌تواند قابل توجه باشد اما متاسفانه میزان مبادلات اقتصادی ما به استان سینگ یانک چین رقم پایینی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.