انتقاد هفته نامه انصارحزب الله از گرانی: آدرس غلط دادن مسئولان تا کی ادامه می یابد؟

  • تقدم و توجه به مطالبات اقتصادی مردم و بهبود وضع معیشتی آنها، اصلی‌ترین شعار رئیس دولت نهم و دهم بود. مهمترین وعده رئیس دولت‌های نهم و دهم، بازار‌ی با ثبات قیمتی بود، ولی امروزه چیزی که برای مردم آرزو شده است دیدن ثبات قیمتی کالا‌هاست و در هر لحظه قیمت کالایی سیر صعودی پیدا می‌کند. اما در این بین فرافکنی و توجیه‌های غیر منطقی و غلط دولتمردان مانند پاشیدن نمک بر روی زخم است. فرافکنی و دادن آدرس غلط از مهمترین ویژگی دولتمردان است. روزی رئیس‌جمهور درباره دست داشتن اطرافیان خود در پرونده‌های فساد و اختلاس می‌گوید: بروید اصل کاری‌ها را بگیرید و روز دیگر، خود را مطیع قانون می‌داند.
  • توجیه و دادن آدرس غلط از سوی مسئولان دولتی در رابطه با علت گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی، موضوعی تأسف‌برانگیز است. یکی از کارکرد‌هایی که رسانه در مقابل مخاطب و افکار عمومی دارد آن است که وقتی جامعه دچار مشکلی می‌شود، رسانه است که می‌تواند در پیگیری و حل آن موضوع نقش داشته باشد؛ نقشی که می‌تواند آن را تحت عنوان راهنمایی، رهبری و اطلاع‌رسانی تعریف کرد. در اینکه نظریه توهم توطئه داخلی و خارجی پای ثابت گفته‌ها و مهمترین مشغولیت ذهنی مسئولین دولتی است شکی نیست اما استفاده و توجیه کار‌های غلط با این نظریه هم حدی دارد.
  • نسبت دادن کم‌کاری و ناتوانی مسئولان دولتی در کنترل بازار به رسانه‌ها گرچه مسبوق به سابقه بود ولی در جریان گرانی‌های ارز و سکه باب شد. در آنجا بود که رئیس جمهور گناه گران شدن ارز، سکه و طلا را به گردن خبرگزاری‌ها، رسانه‌ها و مخالفان دولت و سود‌جویانی که به بانک مرکزی فشار می‌آورند، انداخت و دولت را منزه خواند.جدی‌ترین این آدرس‌های غلط را استاندار تهران در مورد علت گرانی اخیر مرغ داده و اینگونه می‌گوید: «در بحث گرانی و عدم توزیع مرغ، تیتر‌های متفاوتی در سایت‌ها منتشر شد که حساسیت جامعه را تحریک کرد» و اینگونه باز یک مسئول دولتی گرانی‌ها را کار رسانه‌ها دانست.

/۲۷۲۱۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.