انتقاد وارن بافت سرمایه دار مشهور از عملکرد فدرال رزرو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تزریق ۳ تریلیون دلار نقدینگی و کسب سود از برنامه خرید اوراق قرضه

وارن بافت سرمایه دار مشهور آمریکایی ضمن انتقاد از عملکرد فدرال رزرو تاکید کرد،بانک مرکزی آمریکا با تزریق ۳ تریلیون دلار نقدینگی و کسب سود از برنامه خرید اوراق قرضه بزرگترین صندوق پوشش ریسک سرمایه گذاری در تاریخ است

خبراقتصادی:به گزارش بلومبرگ، وارن بافت سرمایه دار مشهور آمریکایی تاکید کرد، فدرال رزرو آمریکا با عملکرد خود در سال های اخیر نشان داده است که با تزریق ۳ تریلیون دلار نقدینگی و کسب سود از برنامه خرید اوراق قرضه بزرگترین صندوق پوشش ریسک سرمایه گذاری در تاریخ به شمار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: فدرال رزرو آمریکا هر ماه بیش از ۸۵ میلیارد دلار برای خریداری اوراق قرضه اختصاص داده و از اجرای این برنامه سود هم کسب می کند. فدرال رزرو قصد دارد با اجرای این برنامه از رشد و رونق اقتصادی آمریکا حمایت کرده و نرخ بیکاری را به کمتر از ۶٫۵ درصد کاهش دهد.

وی همچنین افزود: بن برنانکه آدم باهوشی است و می داند اجرای این برنامه محرک پولی به نفع فدرال رزرو خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت اجرای محرک پولی ۸۵ میلیارد دلاری را ادامه دهد. این تصمیم بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان را متعجب کرده است.

بافت در ادامه از برنامه محرک پولی برنانکه در سال ۲۰۰۸ میلادی و اجرای سیاست های انبساطی پولی حمایت کرد و پیش بینی نمود که جانت یلن معاون کنونی برنانکه رئیس آتی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود./طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.