انتقاد ولایتی از وقایع اخیر در آذربایجان

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دیدار با الگار ابراهیم اوغلی رئیس مؤسسه دوام جمهوری آذربایجان گفت: ما از روندی که در این کشور در حال رخ دادن است ناراحتیم.

به گزارش  خبرگزاری فارس؛ علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی یک روز پیش از شروع اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی در دیدار با الگار ابراهیم اوغلی رئیس مؤسسه دوام (دفاع از اعتقادات دینی) و عضو هیئت رئیسه خانه احزاب اجتماعی پالاتا از جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه میان ایران و جمهوری آذربایجان مشترکات زیادی از نظر اسلامی-مذهبی وجود دارد گفت: ایران و جمهوری آذربایجان کمتر از دو قرن قبل با هم در قالب یک کشور بودند اما به واسطه مسائل تاریخی و جنگ‌هایی که پیش آمد از هم جدا شدند ولی مرزهای جغرافیایی امروز مانع از ارتباط قوی‌مان نمی‌شود و به طور حتم این دو کشور رابطه منسجم و پایداری با هم خواهند داشت.
وی افزود: امیدوارم در روند روابط دو کشور خللی ایجاد نشود. زیرا معتقدم هرکجا آذریها حضور داشته باشند پیوندشان با دین محکم خواهد بود لذا اقداماتی که در شرایط فعلی در آذربایجان صورت می‌گیرد تعجب‌آور است.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: صرفنظر از دخالت‌های بیگانگان در جمهوری آذربایجان و تلاش برای دین‌زدایی در این کشور روابط بین دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان برای همیشه پایدار و ثابت خواهد ماند و امیدواریم به برکت بیداری اسلامی این موضوع بیشتر از گذشته شود و ارزش‌های اسلامی در آذربایجان بار دیگر احیا شود. زیرا ما از روندی که در این کشور در حال رخ دادن است ناراحتیم.
در این نشست، الگار ابراهیم اوغلی عضو هیئت رئیسه خانه احزاب اجتماعی پالاتا نیز با اشاره به اینکه موضوع بیداری اسلامی در آذربایجان جزو موضوعات اساسی است، گفت: موضوع بیداری اسلامی در جمهوری آذربایجان از سوی مردم مورد توجه بوده است و امیدواریم این اجلاس بتواند توفیقات بزرگی را برای برگزاری رابطه میان دو کشور ایران و آذربایجان فراهم کند.
ابراهیم اوغلی  همچنین با تاکید بر اینکه ملت آذربایجان با توجه به سیر تحولات جمهوری اسلامی ایران، این وقایع را دنبال می‌کنند، گفت: ما از جان و دل به مقام معظم رهبری علاقه داشته و داریم و از این نظر تفاوتی با مردم نداریم و همچنین تبعیت از رهبر جمهوری اسلامی ایران از نقاط ارزشمند و مشترک هر دو کشور است.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.