انتقال ارز برای خرید قطعات یدکی از طریق مرکز مبادلات امکان‌پذیر نمی باش

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

چکیده: عضو هیئت مدیره انجمن فولاد با انتقاد از ممنوعیت یک شبه صادرات ۵۲ قلم کالا، گفت: انتقال ارزی که برای خرید قطعات یدکی باید به شرکت‌های آلمانی واریز شود، از طریق مرکز مبادلات امکان‌پذیر نمی باش.

ایزد‌پناه در یک نشست خبری در مورد راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی، اظهار داشت: ایده راه‌اندازی این مرکز از روز اول هم غلط بود، زیرا سبب شفاف‌سازی ارزی در شرایط تحریم می‌شود.

وی ادامه داد: عرضه ارز صادر‌کنندگان در این مرکز سبب کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی ارزش آن می‌شود و انتقال ارزی که ما برای خرید قطعات یدکی به حساب شرکت‌های آلمانی باید واریز کنیم، از طریق مرکز مبادلات امکان‌پذیر نمی باش.

وی تصریح نمود: در صورت عرضه ارز حاصل از صادرات در مرکز مبادلات ارزی باید ۱۰ یا ۲۰ درصد به عنوان کارمزد به شرکت‌های خارجی که از ما کالا خریداری می‌کنند، بپردازیم تا پول محصول ما را به حساب شرکت‌های آلمانی واریز نمایند، تا از این طریق بتوان قطعات یدکی مورد نیاز خود را خریداری و وارد کنیم.

ایزدپناه با اشاره به محدودیت انتقال ارز از طریق مرکز مبادلات به حساب فروشندگان خارجی، گفت: هر کارخانه تنها می‌تواند مقداری از ارز مورد نیاز خود را از طریق صادرات تأمین کند، به عنوان مثال ما تنها ۳۰ میلیون دلار صادرات در سال پیش داشتیم، اما ۴۰۰ میلیون دلار بابت واردات مواد اولیه و قطعات یدکی بها نمودیم، این در شرایطی است که دولت از ما می‌خواهد ارز حاصل از صادرات را در مرکز مبادلات عرضه کنیم.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.