انتقال ایثارگران زیرمجوعه سایر دستگاه‌ها و نهادها به زیر مجموعه “بنیاد شهید”

۱۱اردیبهشت،

اسماعیل کوثری نماینده تهران ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ نایاب شدن دارو‌های اصلی مورد نیاز جانبازان شیمایی در بازار و اجبار جانبازان شیمیایی به استفاده از دارو‌های مشابه که با عوارض جانبی بسیار خطرناک همراه است، گفت: بحث درمان، مسائل حقوقی و سایر موضوعات مربوط به ایثارگران را قانون مشخص کرده و باید بر اساس آن عمل شود.

وی تصریح کرد: “بنیاد شهید و امور ایثارگران” مسئول رسیدگی به امورات ایثارگران است ولی برخی از ایثارگران زیر‌مجموعه بعضی دستگاه‌ها، وزراتخانه‌ها و نیروهای مسلح می باشند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس خاطرنشان کرد: برخی خبرها رسیده مبنی بر اینکه به وضغیت ایثارگران آنچنان رسیدگی نمی‌کنند.

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اواخر سال قبل در همین راستا با رئیس و معاونان “بنیاد شهید و امور ایثارگران” دیدار داشتیم و این موضوعات را تذکر دادیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: همچنین قبل از ارائه لایحه بودجه ۹۲ نیز این فراکیسیون با رئیس مجلس، جلسه‌ای برگزار کرده و تمام موضوعات را مطرح کردیم و قرار شد در قانون بودجه ۹۲ پیش‌بینی شود.

کوثری تاکید کرد: ما می‌گوییم “شهدا زنده می باشند”، بنابراین باید همانطور که به وضعیت زنده‌ها رسیدگی می‌شود و حق و حقوق آنها پرداخت می‌شود باید به وضعیت خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز رسیدگی شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس به بحث درمانی ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز دغدغه ما بوده و در دستور کار قرار دارد.

کوثری در ادامه تصریح کرد: پیشنهادی مکتوب به کمیسیون تلفیق ارسال کرده‌ایم که در صورت موافقت این کمیسیون، ایثارگران زیر مجموعه سایر دستگاه‌ها و نهادها به زیر مجموعه “بنیاد شهید و امور ایثارگران” الحاق خواهد شد.

وی گفت: این موضوع در صورتی محقق می‌شود که کمیسیون تلفیق بودجه اختصاص داده شده به سایر دستگاه‌ها و نهادهای مربوط به ایثارگارن را قطع و عین همان میزان اعتبارات را به “‌بنیاد شهید و امور ایثارگران” تخصیص دهد.

رئیس فراکسیون ایثارگران تاکید کرد: نظر اکثر کمیسیون تلفیق نسبت به این موضوع مثبت بوده و امیدواریم به وقوع بپیوندد.

وی در پایان به موضوع تحقیق و تفحص از “بنیاد شهید و امور ایثارگران” که با امضای ۹۰ نماینده به جریان افتاده است، اشاره کرد  گفت: با طرح این موضوع در شرایط فعلی موافق نیستم چرا که دولت روزهای پایانی خود را سپری می‌‌کند و تا موضوع تحقیق و تفحص از “بنیاد شهید و امور ایثارگران” عملیاتی شود فرصتی باقی نخواهد ماند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.