انتقال ایرانیان زندانی در سوریه به تهران

۲۰ آبان ،

یک منبع آگاه در بخش کنسولی ایران در دمشق اعلام کرد که در پی هماهنگی و موافقت مقامهای سوری برای انتقال ۱۷ ایرانی زندانی در سوریه آنان در آینده نزدیک و بتدریج برای گذراندن ادامه محکومیت خود به ایران منتقل می شوند.

به گزارش تفسیری مشرق به نقل از ایرنا، وی که خواست نامش اعلام نشود، خاطر نشان کرد که این اقدام در چارچوب توافقنامه استرداد مجرمان بین دو کشور صورت می گیرد.

به گفته وی این روند به سبب طی مراحل قضایی، وقت بر خواهد بود و در مرحله اول دو نفر از این زندانیان که احکام آنان صادر شده است بزودی به تهران منتقل می شوند.

هفده تن از اتباع ایرانی در سالهای اخیر در سوریه به اتهام ارتکاب جرایم مختلفی دستگیر، محکوم و زندانی شده اند و با توجه به بحران سوریه در حال حاضر در وضعیت بدی بسر می برند.

این ایرانیان پیش از بحران سوریه به سبب رفت و آمد خانواده های شان به این کشور می توانستند با آنان ملاقات داشته باشند ولی از وقت تشدید بحران و ناامنی در سوریه این روزنه نیز به روی آنان بسته شده است و اکنون در کنار مشکلات موجود در زندان، از لغو ملاقاتها و برآورده شدن بعضی نیازهای خود نیز رنج می برند.

ایران و سوریه توافقنامه ای نیز دارند که بر اساس آن زندانیان ایرانی در سوریه و زندانیان سوری در ایران می توانند در صورت گذراندن نیم یا یک سوم از دوره محکومیت خود مابقی دوران محکومیت را در کشورهای خود سپری کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.