انتقال دانشجو سبب پرورش مهارت‎های پایدار نمی‌شود

۳۱اردیبهشت،

استاد دانشگاه تهران، گفت: انتقال دانشجو به هیچ‎وجه سبب پرورش مهارت‎های پایدار نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، عباس بازرگان در چهل و پنجمین نشست راهبردی معاونین آموزشی دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی کشور، تصریح کرد: هسته اصلی کیفیت در نظام آموزش عالی، کیفیت فرآیند تدریس و یادگیری است.

وی با بیان اینکه کیفیت یادگیری دانشجویان مستلزم آن است که آنها در هر موضوع درسی و سطوح بالای فرآیند شناختی(یعنی گذار از به خاطر آوردن به تولید و به وجود آوردن) دست یابند، اظهار کرد: در این مسیر پرورش تفکر انتقادی، ساختن دانش و کسب صلاحیت‎های کلیدی به ویژه مهارت‎های اشتغال‎پذیر نقش مهمی دارد.

بازرگان با بیان اینکه یادگیری دانش بر چهار نوع است، اظهار کرد: این چهار موضوع شامل دانش واقعیات، دانش مفهومی، شیوه و فراشناخت(آگاهی دانشجویان از صلاحیت‎های کسب شده، کمبودهای دانش خود و فاصله میان این وضعیت با وضعیت مطلوب) است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مرکز ارزیابی کیفیت دانشگاه گامی به سوی بهبود کیفیت دانشگاهی است، اظهار کرد: تأسیس شبکه کیفیت تدریس و یادگیری در دانشگاه تهران، نوآوری برای بهبود کیفیت و یادگیری است.

در ادامه این جلسه دکتر حسنی دبیر همایش، گفت: هدف از برگزاری همایش انتقال تجربیات معاونان آموزشی دانشگاه‎ها، بیان برنامه‎ها، سیاست‎های کلی سال ۹۲، ارائه عملکرد به حوزه‎های مختلف، نشست‎های همفکری و هم‎اندیشی در راستای ارتقا نظام آموزش عالی کشور، تبادل نظر، ارائه دیدگاه‎های مسوولین استان، رهنمودهای معاونان آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ با حضور معاونین و مدیران کل آموزش، مدیران ستادی است.

وی افزود: همچنین سخنرانی در مورد حماسه اقتصادی، پرسش و پاسخ، جمع‎بندی و قرائت بیانیه همایش از دیگر برنامه‎های جنبی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.