انتقال پایتخت از تهران غیرمنطقی است/ بار مالی گزاف دولت برای تغییر پایتخت

کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: انتقال پایتخت از تهران عملا غیر منطقی بوده و بار مالی گزافی را برای دولت به همراه خواهد داشت.

محمد جواد کولیوند نماینده مردم البرز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات معاون مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در خصوص انتقال پایتخت از تهران گفت: انتقال پایتخت از تهران طرحی تئوری است و برای عملیاتی شدن نیازمند زمان و هزینه بسیار است.

وی در ادامه تصریح کرد: بهتر است به جای پاک کردن صورت مسئله و جابجایی پایتخت که به انفصال قوا تبدیل می شود به تعمیم و یکسان‌سازی خدمت رسانی به مردم در سراسر کشور پرداخت چرا که باید دستگاههای اجرایی و خدماتی در تمام سطح کشور پراکنده شوند تا مردم را از مراجعه بی دلیل به تهران و به تبع آن افزایش بار هزینه و خدمات در مرکز کشور بی نیاز کند.

نماینده مردم البرز در مجلس ایجاد مناطق اقتصادی و تقسیم کشور به ۵ یا ۶ منطقه اقتصادی را بهترین راهکار برای جلوگیری از انتقال پایتخت و کاهش تبعات آن دانست.

کولیوند در پایان بر ضرورت فرهنگ سازی برای اشاعه دورکاری بین کارمندان تاکید و خاطرنشان کرد: چنانچه فرهنگ دورکاری در میان کارمندان نشر و گسترش یافته و اجرایی شود، حجم بسیاری از آمد و شدها در تهران کاهش یافته و نیاز به انتقال پایتخت از بین خواهد رفت.

گفتنی است معاون مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور روز گذشته در اظهاراتی احتمال انتقال پایتخت از تهران را دور از ذهن ندانسته و از اقدامات مطالعاتی دولت برای ایجاد شهرکهای الکترونیکی در حاشیه پایتخت خبر داده بود.

/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.