انتقال پایتخت نیازمند ۲۰ سال زمان و ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون عمران گفت: برای انتقال پایتخت ۲۰ سال زمان و ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. از این رو انتقال پایتخت در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

“کمال علیپور” نماینده مردم قائم‌شهر، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره طرح انتقال پایتخت از تهران به شهر دیگری گفت: مشکل ترافیک و آلودگی هوای تهران با انتقال پایتخت حل نمی‌شود، چراکه شهرهای صنعتی دیگر که با تجمع واحدهای صنعتی و جمعیت در خود مواجه‌اند نیز این مشکل وجود دارد.
 
وی افزود: برای انتقال پایتخت ۲۰ سال زمان و ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. از این رو انتقال پایتخت در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

عضو کمیسیون عمران تصریح کرد: برای ساماندهی پایتخت باید موضوع تمرکز‌زدایی در دستور کار قرار گیرد و برای شروع کار می‌توان انتقال دانشگاه‌های معتبر به سایر نقاط کشور و همچنین انتقال سازمان‌ها و ادارات کل به مراکز استان‌های مرتبط را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: در طرح انتقال و ساماندهی پایتخت که به تازگی در مجلس به تصویب رسیده، شورایی به این منظور تشکیل می‌شود ولی این شورا باید ضمن مطالعات جدید مطالعات قبلی را در خصوص انتقال پایتخت نیز مورد توجه قرار دهد تا دوباره‌کاری صورت نگیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.