انتقال پرواز‌های حج تمتع به فرودگاه امام از ۱۹ شهریور

فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از ۱۹ شهریور‌ماه امسال تمامی پرواز‌های حج تمتع از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) منتقل می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا پهلوانی اظهار داشت: عملیات اعزام زائران به حج تمتع امسال از ۲۳ شهریورماه برابر با هشتم ذی القعده آغاز می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد جابجایی تمامی زائران بیت الله الحرام از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت اسمی فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) بیش از ۶ میلیون نفر است، جابه‌جایی ۲۵ هزار زائر ایرانی بیت الله الحرام از این فرودگاه با مشکلی مواجه نخواهد شد. وی ادامه داد: از این پس تنها پروازهای داخلی، VIP و پروازهای خاص خارجی (مجوز سازمان هواپیمایی کشوری) از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اولین گروه پروازی عملیات حج در تاریخ ۱۹ شهریور ماه اعزام خواهد شد، تصریح کرد: به همین منظور انتقال پروازهای حج از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی (ره) در تاریخ ۱۹ شهریورماه جاری انجام خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که تجمیع پروازهای زیارتی و سیاحتی در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) سبب صرفه جویی در زمان و قدرت مانور شرکت‌ها در بهره‌برداری از هواپیما می‌شود انتقال پروازهای حج تمتع مورد استقبال جدی شرکت‌های هواپیمایی قرار گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت‌های هواپیمایی که در امر جابجایی حجاج فعالیت دارند خواست نسبت به جایگزینی هواپیمای پشتیبانی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند و ضمن هماهنگی لازم با سایر ارگان‌های ذیربط به ویژه فرودگاه حضرت امام خمینی(ره)، برنامه ریزی دقیق و منسجم جهت انجام پروازها به نحو شایسته و با کمترین تاخیر و ایستایی مسافر اقدامات لازم را به عمل آورند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از دستگاه‌های ذیربط خواستار هماهنگی‌های لازم جهت تسریع در امر کنترل گذرنامه، ایجاد هماهنگی لازم در خصوص بار حجاج با کمترین زمان ایستایی و پیش بینی افزایش نیروی انسانی در فرودگاه، برنامه ریزی دقیق در خصوص فراهم آوردن بسترهای لازم جهت انتقال پروازها همچنین آماده سازی پارکینگ هواپیماها و ترمینال حج شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در امر انتقال و جابه‌جایی پروازها، سازمان‌ها و ارگان‌های متعددی شرکت دارند لازم است با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت خدمت رسانی بهینه و مطلوب و به موقع ضمن انجام تمامی تمهیدات و اقدامات لازم، اطلاع رسانی در هر بخش با دقت به مبادی ذیربط انجام شود.

‌پهلوانی خواستار بازدید میدانی و برگزاری جلسات هماهنگی بین واحدها یا دستگاه‌های ذیربط برای پیشبرد امور و رفع موانع و مشکلات احتمالی در انتقال پروازها شد.

منبع : مهر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.