انجام خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی منعی ندارد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه می‌توانیم از قالب و چهارچوبی که سال‌ها در آن حرکت کرده‌ایم خارج شویم، گفت: ورود پزشکان عمومی به عرصه‌هایی که نیاز داریم منعی ندارد.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اعطای مجوز رادیولوژی به پزشکان عمومی و سایر متخصصان که به تازگی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده بود گفت: توانمند کردن پزشکان در قالب‌های علمی و تخصصی کار پسندیده‌ای است.

وی ادامه داد: ما لزوماً نباید در یک قالب و چارچوبی که سالها مطرح بوده و در آن حرکت کرده‌ایم بمانیم بلکه اگر در جایی نیاز بود می‌توانیم از این قالب خارج بیاییم.

ابوالقاسمی گفت: زمانی که در جایی نیازی مطرح شد و مردم به خدمتی نیاز داشتند می‌توانیم پزشکان را توانمند کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بنابراین پزشکان در این عرصه می‌توانند بیایند و خدمت را عرضه کنند اما باید با لحاظ کردن تمام جنبه‌های تخصصی و ملاحظات در این زمینه این اقدام انجام گیرد اما منعی ندارد.

وی تصریح کرد: می‌توانیم پزشکان عمومی و پرستاران را کاملاً ورزیده و با مهارت کنیم چرا که در کشورهای غربی شاهد بوده‌ایم که اختیار انجام بعضی روش‌های مهم را به پرستاران داده‌اند.

ابوالقاسمی گفت: بنابراین برای هر کسی که به این نتیجه برسیم که می‌تواند توانمند شود و صلاحیت انجام این خدمات را دارد و محدودیت قائل شدن منطقی نیست.

در هفته قبل خبرهای مبنی بر اعطای مجوز انجام خدمات رادیولوژی به پزشکان عمومی و سایر متخصصان مطرح شد که پس از اعتراض رادیولوژیست‌ها،معاون درمان وزیر بهداشت آن را منتفی اعلام کرد.

با این وجود وزیر بهداشت مجدداً از دادن مجوز خدمات رادیولوژی به پزشکان عمومی و اجازه انجام سونوگرافی به متخصصان زنان دفاع کرد و گفت: این واگذاری بر اساس استانداردهای جهانی در حال بررسی است و نباید مردم را از این امکان محروم کنیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.