انجام ورزش های تخصصی برای کودکان زیر ۶ سال مضر است

دکتر ‘علی مظاهری نژاد’ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: کودکان پس از سن شش و تا ۹ سالگی می توانند هر ورزشی را که دوست دارند، انجام دهند.

وی با بیان آنکه پس از ۹ سالگی، ورزش برای نوجوانان تخصصی تر می شود، گفت: از آن جایی که رشد بچه ها در سن نوجوانی هنوز کامل نشده، بهتر است از ورزش های تخصصی سنگین در این سن جلوگیری شود.

دبیر انجمن علمی پزشکی ورزشی گفت: ورزش های تخصصی سنگین از جمله وزنه برداری و کشتی در سنین نوجوانی به رشد بچه ها آسیب رسانده و در آنان اختلال ایجاد می کند.

مظاهری نژاد ادامه داد: در صورت علاقه مندی نوجوانان به این نوع ورزش ها، باید با آن با احتیاط برخورد کنند تا دچار آسیب نشوند.

به گفته دبیر انجمن علمی، پزشکی و ورزشی ایران، حرکات ورزشی در سنین نوجوانی و جوانی در جلوگیری از دردهای مفصلی در بزرگسالی موثر است، اما باید این نوع ورزش ها با مشورت متخصصان طب فیزیکی و ورزشی صورت گیرد.

مظاهری نژاد افزود: فعالیت بدنی در سنین پایین از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند و مفصل ها در اثر حرکات مفید روزانه، همیشه جوان می ماند و کمتر دچار درد می شود.

وی گفت: نوع ورزش و حرکات بدن در سنین مختلف متفاوت است بنابراین ورزش های مناسب، سلامت مفاصل و استخوان ها را در سنین جوانی و میانسالی و حتی سالخوردگی بیمه می کند.

مظاهری نژاد ادامه داد: فعالیت های ورزشی که منجر به مصرف انرژی در بدن شود، فعالیت فیزیکی نام دارد اما اگر این حرکات ورزشی هدفمند و برنامه ریزی شده باشد، ورزش نامیده می شود.

اجتمام ** ۹۱۰۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۰۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.