انجام پروژه های تحقیقاتی نفت و گاز از سوی دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند

۰۸ام بهمن ،

دکتر سیدعلی‌رضا طباطبایی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیشتر فعالیت‌های پژوهشی پژوهشکده نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند، با وزارت نفت و در زمینه ازدیاد برداشت، شبیه سازی و حفاری است .

وی ادامه داد: دانشجویان پژوهشکده بیشتر بر روی پروژه های مورد نیاز وزارت نفت مشغول فعالیت می باشند و وزارت نفت هم از این پروژه ها حمایت مالی می کند.

سرپرست پژوهشکده نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند با بیان اینکه دانشگاه صنعتی سهند جزء ۶ دانشگاه کنسرسیوم نفتی است، خاطرنشان کرد: پنج گروه پژوهشی، ازدیاد برداشت، شبیه سازی مخازن، مهندسی حفاری و بهره برداری، مکانیک سنگ و خاک و  گروه  سازه های دریایی در این پژوهشگاه فعال می باشند .

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۱۵ دانشجوی کارشناسی ارشد و دو دانشجوی دکتری از این پژوهشکده فارغ التحصیل شده اند و از سال تحصیلی آینده در صورت موافقت وزارت علوم، دانشجوی مهندسی نفت در مقطع کارشناسی پذیرش خواهد شد .

طباطبایی نژاد افزود: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این پژوهشکده در رشته‌های مهندسی مخازن ، مهندسی حفاری بهربرداری و مهندسی اکتشاف مشغول تحصیل می باشند و در مقطع دکتری هم دانشجویان در رشته مهندسی شیمی شاخه نفت مشغول تحصیل بوده که در صورت موافقت وزارت علوم از سال تحصیلی آینده دانشجو مهندسی نفت هم پذیرش خواهیم کرد.

سرپرست پژوهشکده نفت و گاز دانشگاه صنعتی سهند همچنین از اخذ موافقت قطعی وزارت علوم برای ارتقای مرکز تحقیقاتی نفت و گاز به پژوهشکده خبر داد. 


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.