انجام ۳۰ تا ۴۰ هزار جراحی قلب در کشور

اردیبهشت ۱۴۰۳

آمارها نشان می دهد که سالانه در ایران ۳۰ تا ۴۰ هزار جراحی عمل قلب انجام می گردد که بیشتر این نوع عمل ها جراحی بایپس قلب است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبر نگاران حاضر در محل؛  دکتر حسن رادمهر جراح قلب و عروق امروز ۶ شهریور در نشست خبری پانزدهمین کنگره های تازه قلب و عروق گفت: هدف از برگزاری پانزدهمین کنگره آشنایی با تازهترین دستاوردهای علمی در زمینه قلب و عروق است که به دو موضوع مهم یکی عفونت های دریچه مصنوعی قلب و دیگری آندووسکولار می پردازند.

 
وی ادامه داد: شیوع عفونت دریچه های مصنوعی قلب ۲ در ۱۰۰ بیماری است که تحت عمل تعریض دریچه قرار می گیرند. این عرضه که بسیار خطرناک است که اگر درست تشخیص داده نشود می تواند منجر به مرگ بیمار شود موضوع آندووسکولار هم بحث تازهی در جراحی قلب است که در درمان بیماری های قلبی و نارسایی های قلبی مورد استفاده قرار می گیرند درواقع آندووسکولار به معنای گذاشتن یک سری وسایل در داخل رگ های بسته شده است که از طریق جراحی باز صورت می گیرد.
 
رادمهر با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ هزار عمل جراحی قلب سالانه در کشور انجام می گردد عنوان کرد: شایع ترین عمل جراحی قلب بایپس کرونر است که میزان شیوع آن در ایران با توجه به سبک زندگی افزایش پیدا کرده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.