انجام ۷۰ طرح پژوهشی توسط جهاددانشگاهی البرز

فروردین ۱۴۰۳

رئیس جهاددانشگاهی استان البرز از انجام ۷۰ طرح پژوهشی توسط پژوهشگران معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی البرزخبر داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان البرز، دکتر سید علی اکبر هاشمی راد به مناسبت سی و سومین سالروز جهاد دانشگاهی به تشریح فعالیت‌های جهاددانشگاهی تازه تأسیس البرز پرداخت و گفت: جهاد دانشگاهی استان البرز از سال ۹۱ با تجمیع واحدهای خوارزمی، هنر و واحد تهران که در استان البرز مستقر بودند، تشکیل شد و این واحد فعالیت خود را با چهار معاونت آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال آغاز کرده است.

وی با اشاره به فعالیتهای انجام شده توسط جهاددانشگاهی البرز در این استان، افزود: با توجه به قدمت و پیشینه فعالیتهای انجام شده در واحد خوارزمی، از زمان تشکیل واحد البرز خدمات خوبی به شهروندان استانی ارائه شده است.

هاشمی راد فعالیتهای آموزشی را از جمله این خدمات دانست و خاطرنشان کرد: بحث آموزش در دو بعد عالی و آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت در استان در حال انجام است که آموزش عالی در دو مرکز علمی کاربردی هنر و علوم انسانی مستقر است.

رئیس جهاددانشگاهی استان البرز با اشاره به فعالیتهای آموزش تخصصی کوتاه مدت این واحد، گفت: آموزش های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی البرز در پنج مرکز مجزا ارائه می گردد که گستره وسیعی از آموزش های حوزه های مختلف از جمله؛ زبان خارجه، رایانه، فنی مهندسی، حقوق، طب سنتی، هنر، علوم انسانی، تربیتی و فراگیر پیام نور را در بر می گیرد.

وی در خصوص فعالیت های حوزه پژوهشی این واحد، یادآورشد: حوزه‌ی پژوهشی در سه گروه علوم شناختی، آسیب های اجتماعی و مطالعات شهری و یک مرکز خدمات تخصصی GIS در حال فعالیت است.

هاشمی با بیان اینکه از زمان فعالیت در واحد خوارزمی تاکنون بیش از ۷۰ طرح پژوهشی توسط پژوهشگران این واحد انجام شده است، ابراز داشت:  تاکنون ۷۰ طرح با موضوع علوم پایه و انسانی به پایان رسیده است و ۱۰ طرح نیز در حال انجام است که چابهار، شیراز، بندرعباس از جمله مکانهایی است که این طرحهای پژوهشی در آنها در حال انجام است.

هاشمی راد به طرحهای ارسال شده از طرف جهاددانشگاهی البرز به استانداری اشاره کرد و گفت: طرح های آسیب های اجتماعی، بررسی افزایش طلاق در استان و تهیه بانک اطلاعاتی نخبگان از جمله طرحهای ارائه شده به استانداری برای عملیاتی شدن است.

وی ارائه خدمات پژوهشی و خدمات تخصصی در حوزه پزشکی را از توانمندی های جهاد دانشگاهی البرز دانست و افزود: نمایندگی بانک خون بند ناف در استان راه اندازی شده است و همچنین با مذاکراتی که صورت گرفته است به دنبال راه اندازی مرکز غربالگری سرطان پستان در استان البرز هستیم .

هاشمی راد  ادامه داد: ورود به حیطه تکنولوژی گیاهان دارویی، صنعت، دکلهای نفتی و فرستنده موج کوتاه، از جمله برنامه‌های آتی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد البرز به توسعه فعالیت های فرهنگی در سطح استان تأکید کرد و یادآور شد: با آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه خوارزمی به سطح استان برای بهره مندی تمامی قشر کنونی استان البرز بخصوص دانشجویان و جوانان گسترش یافته است. 
 
وی در پایان با تأکید بر فعالیت جهاددانشگاهی البرز در حوزه اشتغال و کارآفرینی، گفت: با انعقاد تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد البرز، تاکنون به بیش از ۵۰۰ نفر از اشخاص معرفی شده از دستگاه ها در حوزه‌ی کسب و کار خانگی و اشتغال و کارآفرینی مشاوره ارائه شده است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.