انجمن آسیایی هواو فضا راه اندازی می گردد

۰۱م اسفند ،

متخصصان ایرانی خارج از کشور نیز در این انجمن عضو می باشند و متخصصان داخلی می توانند از تخصص و دانش آنها برای انجام پروژه های هوا و فضا بهره مند شوند .

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران محمد طیبی رییس انجمن هواو فضا امروز در مراسم گشایش دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوا و فضا گفت: در حال حاضر اتاق فکر متخصصان هوا و فضا با همکاری پژوهشگاه سازمان فضایی و انجمن هوا و فضای ایران تشکیل شده که متخصصان خدمات و فناوری های روز دنیا را شناسایی کرده و به پژوهشگران ایرانی کمک می کنند تا در عرصه فناوری های تازه گام بردارند.
رییس انجمن هواو فضا یادآور شد: کمیته هوا و فضا در فرهنگستان زبان و ادب فارسی راه اندازی می شود که وظیفه اصلی آن جایگزین یابی برای واژه های تخصصی حوزه هوا و فضا است و تا کنون چهار نشریه علمی و پژوهشی و یک نشریه علمی ترویجی توسط این انجمن انتشار یافته است.
طیبی تصریح کرد: توسعه تحقیقات در صنعت هوا و فضا از جمله اولویت های محققان ایرانی است که درحال حاضر ایران با دستیابی به توانمندی طراحی ساخت و پرتاب ماهواره در زمره معدود کشورهای دارای فناوری فضایی قرار گرفته است .
وی تاکید کرد: با توجه به تحریم ها و محدودیت های اعمال شده کشورمان ایران در حال حاضر برای کسب کوچکترین امکانات ، تجهیزات و اطلاعات در سطح دنیا به سبب تحریم با مشکل روبه رو است ولی با این حال دستیابی به چنین پیشرفت هایی در عرصه هواو فضا برای کشور افتخارآفرین است .
طیبی خاطرنشان کرد: ابرای ادادمه دادن به این پیشرفت ها در کشور نیازمند برنامه ریزی مستمر و پشتیبانی نهادهای تصیم گیرنده می باشیم که تنها با یک مدیریت یکپارچه برای برنامه ریزی علمی و تحقیقاتی در کشور امکان پذیر است. /ز۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.