انجمن تالاسمی خواستار توقف افزایش قیمت دارو شد؛ هزینه ۴۰ میلیونی بیمار تالاسمی برای دارو

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: دبیر انجمن تالاسمی ایران ضمن انتقاد از سیاستهای وزارتخانه های بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از دولت خواست که بار مالی بیشتری به بیماران تحمیل نکنند.

محمدرضا مشهدی در گفتگو با مهر، با اعلام اینکه اگر یک بیمار تالاسمی بخواهد درمان خود را مطابق با استانداردهای جهانی پیگیری نماید باید مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیون ریال در سال بپردازد گفت: در این شرایط قیمت گذاریهای تازه دارو و عدم حمایت وزارت رفاه سبب شده است که بیماران مبلغ قابل توجهی بابت دریافت داروهای حیاتی خود هزینه نمایند که این هزینه بر هزینه های قبلی افزوده شده است .

وی افزود: لازم است که هرگونه تغییر در قیمت داروهای حیاتی بیماران تالاسمی از طریق بیمه ها و وزارت بهداشت جبران شود تا این بار بر دوش بیماران سنگینی ننماید.

دبیر انجمن تالاسمی ایران تاکید کرد: افزودن بار مضاعف مالی بر سبد خانواده بیماران تالاسمی در شرایط دشوار کنونی می تواند به از هم پاشیدن این خانواده ها منجر شود .

مشهدی در پاسخ به این سئوال که چرا بیماران تالاسمی داروی داخلی مصرف نمی کنند گفت: اول داروی داخلی دفروکسامین در بازار موجود نیست و تولید کنندگان دارو نتوانسته اند به میزانی که تعهد کرده بودند دارو تأمین کنند. دوم اگر بیمار و پزشک نسبت به کیفیت دارویی نگران می باشند وظیفه تولید کنندگان و دولت رفع شبهات خواهد بود نه قطع دسترسی بیمار به دارویی که به آن اعتماد دارد.

دبیر انجمن تالاسمی ایران اظهار امیدواری کرد که با درایت و مسئولیت پذیری مسئولان مربوطه، مشکلات دارویی بیماران تالاسمی مرتفع گردد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.