انجمن خبرنگاران علمی تاسیس خواهد شد/ زمینه‌های اجرایی شدن سند راهبردی به طور جامع انجام می‌شود

سلطانخواه خبر داد:

طی یک سال فعالیت بسیار مجدانه و مستمر و با همکاری یک گروه بزرگ از نخبگان توانستیم پیش‌نویس این سند را تهیه و اواخر سال گذشته به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان، امروز در نشست خبری در حضور خبرنگاران به ارایه گزارشی از انجام فعالیت‌های بنیاد در سال گذشته و بخشی از برنامه‌های سال جاری پرداخت.

وی مهم‌ترین کاری را که بنیاد ملی نخبگان به انجام آن افتخار می‌کند اجرای مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان دانست و اعلام کرد: طی یک سال فعالیت بسیار مجدانه و مستمر و با همکاری یک گروه بزرگ از نخبگان توانستیم پیش‌نویس این سند را تهیه و اواخر سال گذشته به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم کنیم، در سال جاری نیز مراحل بررسی، تصحیح و تصویب آن را در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری می‌کنیم.

وی در مورد عمده اقدامات سال ۹۱ گفت: طی پنج سال اخیر که بنیاد ملی نخبگان تشکیل شده است، به حوزه جوانان، سرآمدان و نخبگان ورود پیدا کرده بود اما به حوزه آغازگران یعنی شناسایی نخبگان دانش‌آموزی هنوز ورود پیدا نکرده بودیم که در سال جاری مصمم هستیم با اجرایی و عملیاتی شدن طرح شهاب به حوزه آغازگران ورود پیدا کنیم. 

سلطانخواه در ادامه افزود: مقدمات این طرح با همکاری بنیادهای نخبگان استانی و ادارات آموزش و پرورش تهیه شده و در سال جاری در ۱۲ استان اجرایی می‌شود.

سلطانخواه در ادامه از تلاش برای ورود به حوزه نخبگان و استعدادهای برتر خارج از کشور خبر داد و گفت: در سال جاری اقدامات آن اجرا می‌شود و باید اعلام کنم که ما هیچگاه نخبگانی را که از کشور خارج شده اند را از دست رفته نمی‌دانیم و در تلاش برای ارتباط با آن‍‌ها هستیم و اطمینان داریم که آن‌ها به کشور خود بازمی‌گردند و خواهان فعالیت در کشور خواهند بود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه گفت: فراهم کردن زمینه‌های اجرایی شدن سند راهبری به طور جامع از اقدامات دیگری است که در سال جاری انجام خواهد شد.

وی همچنین در ادامه گفت: در تلاشیم زمینه هایی را فراهم کنیم برای نخبگانی که مشمول خدمت سربازی هستند تا بخشی از خدمت خود را در دستگاه‌های ذیربط و مرتبط با فعالیت خود انجام دهند که خوشبختانه این طرح از طرف دستگاه‌های مختلف هم مورد موافقت قرار گرفته است.

سلطانخواه همچنین از تلاش و انجام فعالیت‌هایی برای تاسیس انجمنی با عنوان انجمن خبرنگاران علمی در کشور خبر داد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.