انجمن علمی روانپزشکان متولی سلامت روانی جامعه است

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

دبیر اجرایی بیست ونهمین همایش روانپزشکان ایران:

اختلالات روانی از جمله مسائلی است که باید iبه آن توجه خاص داشت و ارتباط این اختالات با سلامت جسم اهمیت توجه iبه آن را بیشتر می نماید.

 دکتر مظاهری  دبیر اجرایی بیست و نهمین همایش روانپزشکان  ایران در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:  انجمن روانپزشکان  ایران در واقع رابط بین روانپزشکان، بیماران ، سازمان نظام پزشکی و وزارت iبهداشت است و در واقع متولی امور روانپزشکی در کشور است
وی افزود:  این انجمن کلیه فعالیت های صنفی وعلمی را کنترل می نماید و در پی ارتقا سطح علمی روانپزشکان و حمایت از  مبتلایان iبه اختلالات روانی است و iبه عنوان  کارشناس مسائل روانپزشکی برای سازمان نظام پزشکی  و وزارت iبهداشت عمل می نماید.
 مظاهری تصریح نمود:  حدود ۲۰۰۰ نفر عضو انجمن می باشند که با برگزاری  همایشها سعی می کنیم آخرین دستاوردهای  این رشته  را در اختیار پزشکان قرار دهیم.

*** سلامت روان از سلامت جسم جدا نمی باشد

 مظاهری  بیان داشت:  سلامت روان با سلامت جسم در ارتباط است و اصولا سازمان جهانی iبهداشت در تعریف سلامت هم iبه سلامت جسم  وهم iبه سلامت روان اهمیت داده است دبیر اجرایی همایش  روانپزشکان گفت:  روانپزشکی علمی است برای iبهتر زیستن ، رفاه اجتماعی و سازش منطقی با پیش آمدهای زندگی  و صولی که ا گر مردم همه این اصول را رعایت نمایند مشکلات جامعه بدون شک  کم می گردد.
 وی افزود:  در بیماری های جسمی بیشترین صدمه iبه خود فرد وارد می گردد و این در حالیست که اختلالات روانی علاوه بر خود فرد خانواده و جامعه را هم تحت الشعاع قرار می دهد.
 مظاهری اشاره نمود:  هدفی که انجمن دنبال می نماید این است که دراین همایشها iبه مردم آموزش داده شود که اختلالات روانی هم مثل سایر بیماری ها است و همه اختلالاتی که وجود دارد iبه نوعی ابتلا iبه سلامت روان و در نهایت با سلامت جسم در ارتباط است.

*** همکاری با کرسی یونسکو در ایران برای انگل زدایی بیماران روانی

دبیر اجرایی همایش روانپزشکان همچنین گفت:  کمیته اخلاق و رسانه انجمن چند سال است که در بحث انگ زدایی فعالیت می نماید وما کمیته ای iبه نام کمیته انگ زدایی در انجمن راه اندازی نموده ایم و علاوه بر آن با کرسی یونسکو در ایران همکاری  هایی در این خصوص انجام داده ایم.
 مظاهری  اذعان داشت:  ما پیشگیری  را iبه سه سطح تقسیم می کنیم: در پیشگیری سطح ۱  iبه اطلاع رسانی توجه می کنیم در واقع  آگاه نمودن بیماران نسبت iبه اختلالات روانی و آموزش مهارتهای زندگی از جمله مسائل مربوط iبه این سطح از پیشگیری است
پیشگیری سطح دوم شناخت بیمار و درمان سریع و پیشگیری سطح ۳ شامل توانبخشی است
وی در خاتمه خاطر نشان نمود:  خوشبختانه در سالهای اخیر  با توجه iبه اقدامات صورت گرفته در خصوص  انگ زدایی توانسته ایم  مشکل بر چسب زدن را در  کشور حل کنیم و امیدواریم در آینده وضعیت لیست iبه پیش iبهتر شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.